جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله فاضل

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه طلبگی یکی از بالاترین شغل ها است، اظهار داشت: طلبگی به معنای اجابت و لبیک به خواستۀ خداست.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عصر امروز در دیدار با مدیران، اساتید، طلاب و فضلای مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مینو دشت استان گلستان که در نماز خانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: طلبگی لبیک گفتن به خواسته و اجابت خدای متعال است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه خدا برای طلبگی و تفقه در دین همه را دعوت کرده، افزود: موضوع تفقه آن قدر در اسلام و دین مهم است که از آن به عنوان واجب کفایی یاد می شود، این واجب کفایی بودن بیانگر، دعوت همگانی بودن خدا از انسان ها برای تفقه در دین است.

 عضو جامعه مدرسین  حوزه علمیه با بیان اینکه حضور در حوزه علمیه، فراگیری علوم حوزوی و اساسا شغل­ طلبگی به معنای اجابت و لبیک به خواستۀ خداست، اظهار داشت: امروز متأسفانه عمده مشکلات جامعه به دلیل دوری و اجابت نکردن از خواسته های دین و اسلام ناب است.

 وی ادامه داد: بدتر از همه اینکه جامعه آگاهی چندانی از حقیقت و ابعاد دین ندارند و حتی بعضی از عالمان هم نمی توانند ادعا کنند که بر همه حقایق عالم هستی آگاهی کامل دارند.

 آیت الله فاضل لنکرانی افزود: به هر حال کسوت طلبگی و حضور در حوزه نعمت و توفیقی است که خدا نصیب شما کرده، قدر این فرصت را داشته و به آن افتخار کنید.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: انسان باید سعی کند تا زمانی که در دنیا حضور دارد از دایرۀ نظام هستی از قوانین الهی و مرز دین خارج نشود، بهترین کار برای خارج نشدن از این مرز، حضور در­حوزه و آشنا شدن با آموزه های دین و تحصیل معارف اسلام ناب است.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در­توصیه به طلاب افزود: امروز تعلیم، تعلم، تهذیب نفس و دانستن و مسلط بودن ادبیات عرب یکی از ضروریات دوران طلبگی است. طلبه تا بر ادبیات عرب مسلط نباشد، نمی‌تواند به درستی احکام فقهی را از روایات استخراج کند.

وی گفت: عالمان دین فردای قیامت از جایگاه بسیار بالایی در پیشگاه خدا برخودارند و این عظمت زمانی بیشتر می­شود که حتی ثواب و اجر آنها  از عبادت عابدان هم افضل می باشد، چون هدف عالمان دین نشر معارف اسلام ناب و برچیده شدن شبهات دینی است.

 انتهای پیام:40/313

                           

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha