جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 349853
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
قران

حوزه/ اگر سياستگذاران فرهنگي انس بیشتری با قرآن داشته باشند به طور طبيعي در ميان افراد تاثير خواهند داشت و جامعه، قرآني و در نتيجه اخلاق مدار مي شود.

حجت الاسلام محمود محمدي نيا، كه در مسابقات قرآن و حديث حوزه هاي علميه رتبه عالي رشته حفظ كل را از آن خود كرده است، در گفتگو با خبرگزاري «حوزه» در مشهد، با بيان اينكه مسابقات نمود كار قرآنی است، گفت: برگزاري مسابقاتي در زمينه تلاوت، تدبر، تفكر و... براي اين است كه جامعه با قرآن آشنا شود.

وي با ابراز اين مطلب كه برگزاري اين مسابقات براي آشنايي بيشتر طلاب و عموم مردم و موجب تشويق آنان مي‌شود، انس با قرآن را تبليغي غيرمستقيم دانست كه نتيجه مطلوبي دريافت مي شود.

اين حافظ كل قرآن كريم در ادامه با انتقاد از عملكرد رسانه ها به خصوص صدا و سیما براي پرداختن به فعاليت هاي قرآني، ابراز داشت: رسانه ها در ماه رمضان تنها به قرآن پرداخته ولي در ساير وقت ها حتي در شبكه قرآن نيز مدت زمان پخش تلاوت كمتر ديده شده است.

حجت الاسلام محمدي نيا با بيان اينكه رسانه ها الگوهاي جامعه را معرفي مي كند و حتي درباره بازيگران و خوانندگان اغراق نيز شده است، گفت: درست است كه حضور يك روحاني و تبليغ او با رويكرد تلاوت و حفظ قرآن تاثير بسياري در ميان افراد جامعه مي گذارد ولي به هر حال رسانه بايد با توجه به مخاطب زيادي كه دارد، در اين زمينه بيشتر كار كند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه تلاوت و قرائت در قرآن كريم تاكيد شده است، اظهار داشت: براي رسيدن به اين فرهنگ هر نفر بايد به دنبال اين باشد كه روزي 50 آيه را تلاوت كند.

اين حافظ كل قرآن كريم با بيان اينكه بايد بدانيم كه قرآن چه چيزي را بيان كرده است و مقدمه آن انس و تلاوت و در نهايت تفكر و تدبر مي باشد، خاطر نشان كرد: به همين جهت قرآن اول به تلاوت تشويق مي كند و سپس آن را موعظه و پندگير و بعد پاك كننده دل از امراض مي خواند و در نهايت آن را موجب هدايت، آمرزش و رحمت بر مي‌شمارد.

وي با تاكيد بر اينكه اين امر مهم است كه مانند مقام معظم رهبري  ارادت و عمل خود را به قرآن نشان دهيم، گفت: اگر سياستگذاران فرهنگي انس با قرآن داشته باشند به طور طبيعي در ميان افراد تاثير خواهد داشت و جامعه قرآني و در نتيجه اخلاق مدار مي شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha