سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
صالحی خوانساری

حوزه / خطیب حوزوی با بیان اینکه ماه حرام در نزد مردمان عصر جاهلیت حرمت داشت، اماآل سعود به آن اعتنایی ندارند گفت: کسانی که خود را خادم الحرمین می دانند، ملتی مظلوم، زن و بچه، پیر و جوان، بیمارستان، مسجد، منازل و... در ماه حرام، مورد هجمه همه جانبه خود قرار داده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در مراسم سوگواری امام موسی کاظم (علیه السلام) که در حرم دختر بزرگوار این امام همام، حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) برگزار شد، با اشاره به آیه هفتم سوره مبارکه منافقین گفت: منافقان در برابر مؤمن، جلوی ناب و آب و زندگی آنها را می گیرند و نامردانه می خواهند مؤمنان را به زانو در آورند؛ منافقان در دوران پیامبر اسلام(ص) نیز این کار را کردند، غافل از آن که تمام منابع زندگی بشر، برای خدا و در دستان خداست.

وی با بیان این که این سیره و منش منافقان، امروزه نیز وجود دارد، تصریح کرد: امروزه تحریم های فراوانی به جرم علوی بودن، موسوی بودن، فاطمی بودن و حسینی بودن، بر لوازم حیاتی زندگی ما شده است.

سخنران مراسم  خاطرنشان کرد: البته به خاطر ولایت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و نفس های مسیحایی امام خمینی(ره) و به خاطر خلوص و در وسط میدان قرار گرفتن مقام معظم رهبری و ولایت مداری مردم، نتوانسته کشور و ملت ما را به زانو درآورد و استکبار باید که بداند تا ابد نیز موفق به این کار نخواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به جنایت های آل سعود گفت: امروزه مشاهده می شود کسانی که خود را خادم الحرمین می دانند، ملتی مظلوم، زن و بچه، پیر و جوان، بیمارستان، مسجد، منازل و...، را در ماه حرام مورد هجمه همه جانبه قرار داده اند.

این خطیب حوزوی  با بیان این که حرمت ماه حرام در دوران جاهلیت نیز حفظ می شد، گفت: حال عده ای مسلمان نما، حرمت این ماه را نگه نداشتند و جلوی کسانی که به دنبال استقلال کشور خود هستند، دست به جنایت زدند.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده که همیشه کفار و منافقان در برابر مؤمنان، از تحریم استفاده می کنند تا آنها ضعیف شده و شکست بخورند، ولی مؤمنان با روح و جان پذیرفته اند که تمام منابع هستی در دستان خداست.

خطیب حوزوی تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، روزی شیعه ، بزرگ این جهان خواهد شد و شاهد شکست و نابودی استکبار و آل سعود ها خواهیم بود.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha