جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوذری

مدیرکل برنامه ریزی معاونت آموزش حوزه های علمیه با بیان این که مطالبات نخبگان حوزه در کارگروه های متعدد مطرح می شود، گفت: این کارگروه های تخصصی به منظور شناسایی نخبگان حوزه تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام نوذری در نخستین هم اندیشی استعدادهای برتر و ممتازین حوزه های علمیه درمدرسه عالی دارالشفا گفت: کارگروه های تخصصی به منظور شناسایی نخبگان حوزه تشکیل شد.

وی افزود: نخستین نشست هم اندیشی ممتازین حوزه، با هدف شناسایی نخبگان، تقویت نگرش های مثبت و جهت دهی فعالیت های آنان و... برگزار گردید.

وی گفت: تقویت هویت حوزوی طلاب استعداد برتر حوزه های علمیه، هدایت تحصیلی آنها و همچنین ضرورت تولید علم به جهت پاسخگویی به نیازهای آنان و توجه به فهم و تحلیل مباحث اخلاقی و... از جمله اهداف این طرح بود.

مدیرکل برنامه ریزی معاونت آموزش حوزه های علمیه بیان کرد: نخبگان نیز در این کارگروه ها، نیازمندی های را اعلام کردند که از جمله می توان به پاسخگویی به نیازهای روز و نخبگان، ایجاد تسهیلات برای ورود طلاب نخبه شهرستانی به حوزه علمیه قم، اعطای امتیازات موثر به طلاب، توجه به ابعاد اخلاقی در شناسایی نخبگان، برنامه ریزی جهت فراهم کردن امکان تدریس برای استعدادهای برتر، راهنمایی استعدادهای برتر جهت انتخاب رشته وگرایش های آنها و... اشاره کرد.

وی گفت: زمینه سازی برای تعامل نخبگان با خارج از حوزه، توجه به کاربردی کردن دروس و تاثیر آن در اصلاح جامعه، توجه به آسیب های احتمالی در تحصیل، ساماندهی سطوح عالی، توجه در تاسیس مراکز تاثیرگذار و لزوم نظارت بر این مراکز، اهتمام به امر پژوهش در واحدهای حوزه علمیه، تربیت افراد برای پاسخگویی به نیازهای جامعه از جمله نیازهای طلاب سطح یک بودند.

حجت الاسلام نوذری خاطرنشان کرد: پرهیز از جزیره ای عمل کردن نهادهای حوزوی، اعتباربخشی به مصاحبه های علمی مرکز نخبگان، حمایت از استعدادها از طریق حمایت علمی از آنها، راهنمایی در رساله های علمی، ضرورت بازنگری در نظام آموزشی حوزه، فراهم کردن امکان تدریس برای استعدادهای برتر، هدایت از استعدادها و لزوم توام بودند تحول ساختاری حوزه با بنیه علمی طلاب از جمله مباحث مطروحه در کارگروه سطح سه بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha