جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جواد العذاری

حوزه/ شهید العذاری از مؤمنان واقعی و مبلغان مخلصی بود که تمام تلاش خود را برای اعتلای اسلام و پرچم حق و حقیقت صرف کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی ترور حجت الاسلام والمسلمین سید جواد العذاری از فضلای حوزه علمیه نجف اشرف، حزب الدعوة الاسلامية با صدور بیانیه ترور این روحانی شیعی را تسلیت گفت و افزود: دراین روزها که در سوگ شهادت امام موسی کاظم علیه السلام نشسته ایم، خبر ناگهانی شهادت حجت الاسلام سید جواد العذاری توسط تروریست های شرور را شنیدیم.

در این بیانیه آمده" شهید العذاری از مؤمنان واقعی و مبلغان مخلصی بود که تمام تلاش خود را برای اعتلای اسلام و پرچم حق و حقیقت صرف کردند. ایشان سال های زیادی از عمر شریف خود را در زندان های بعثی سپری کرد، اما هیچ گاه از تهدیدهای آنها نترسید و حاضر به عذرخواهی از این رژیم نشد و همین باعث شد شش سال دیگر از عمر خویش را نیز در زندان سپری کند، اما حتی سر سوزنی در برابر طاغوت عقب ننشست و پس از آزادی از زندان نیز به جهاد خود ادامه داد و برای آزادی و ثبات عراق جهاد نمود.

در پایان این بیانیه آمده: به مناسبت شهادت جانگداز سید العذاری، حزب الدعوة الاسلامية این واقعه دردناک را به ملت عراق و اهالی نجف و تمام مبلغان اسلامی تسلیت می گوید و از خداوند متعال می خواهیم ایشان را مشمول رحمت گسترده خویش بگرداند و او را در بهشت خویش جای دهد و به بستگان آن مرحوم صبر و  آرامش عنایت کند.

یادآور می شود حجت الاسلام والمسلمین سید جواد العذاری روحانی عراقی و داماد حضرت آیت الله سید کاظم حائری عصر دیروز در محله ابوطالب نجف ترور شد . ایشان از شاگردان شهید صدر و از فعالان سرشناس در حزب الدعوة عراق به شمار می رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha