چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 349947
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
بعثت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) چادگان گفت: قبل از بعثت، انسان ها به سوی نیستی و نابودی پیش می رفتند، اما با بعثت نبی مکرم اسلام(ص) کرامت انسانی احیاء شد.

حجت الاسلام اسکندری، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با تبریک فرا رسيدن مبعث پيامبر اكرم (ص) اظهار داشت: عید مبعث طلیعه خوبی ها، پاکی ها و پرداختن به فضایل و مناقب انسانی است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) چادگان ادامه داد: عید مبعث روز برانگیخته شدن وجود مقدس پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) از سوی خداوند، برای هدایت بشر و برای نجات بشر از گرفتاری‏ها است.

حجت الاسلام اسکندری با بیان این که قبل از بعثت، انسان ها به سوی نیستی و نابودی پیش می رفتند، یاد آورشد: پیامبر اسلام(ص) با وحی الهی و کتاب آسمانی، کرامت و شخصیت انسان را رقم زد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) چادگان در ادامه تصریح کرد: پیامبر اعظم(ص) با شعار توحیدی" قولوا لااله الا الله تفلحوا" مردم را از شرک وبت پرستی و آلودگی ها نجات داد.

وی، بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) را نعمت بزرگ الهی دانست و افزود: خداوند به واسطه بعثت پیامبر اسلام(ص) بر بندگان خود منت گذاشته، چرا که این امر مقدس موجب نجات انسان ها از گمراهی و رسیدن آن ها به کمال دنیوی واخروی است.

این محقق حوزوی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه فرمایشات مختلف و متعددی درباره بعثت پیامبر(ص) دارند که نشان می دهد پرداختن به این مساله نقش تربیتی دارد و ما باید این مباحث را بازگو کنیم و از آن درس بگیریم.

حجت الاسلام اسکندری تصریح کرد: مبعث حادثه بزرگ تاریخ است که سرنوشت دین اسلام را مشخص کرد و با ولایت امیرالمومنان علی (ع) دین اسلام تکمیل شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما مسلمانان امروز وظیفه داریم تا اسلام را دوباره بفهمیم و طور که شایسته یک مسلمان حقیقی است به دستورات آن عمل کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha