جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی اکبر حصاری - حوزه خواهران

معاون پژوهش حوزه خواهران گفت: طلاب خواهر باید همزمان با تحصیل، کیان خانواده را نیز حفظ و ارتقاء دهند که در این زمینه باید کارکردهای ویژه ای را برای حوزویان خواهر در نظر بگیریم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام حصاری امروز در مراسم هشتمین جشنواره برترین های حوزه علمیه خواهران در مجتمع نرجس خاتون قم، گفت: معرفی چهره های برتر قبل از اینکه تجلیلی از آنها باشد، در حقیقت معرفی و تبیین نقاط هدف و جهت مسیر است.

وی افزود: اگر در این مسیر، هر ساله نسبت به ارتقای استانداردها و شاخصه های گزینش خود تجدید نظر نکنیم، این راهی که در پیش گرفته ایم، در شیبی افقی و  ثابت حرکت خواهد کرد که از نوع حرکت این امر مطلوبی نیست.

حجت الاسلام حصاری بیان کرد: باید همیشه سمت رو به رشد و رسیدن به قله های کمال را برای خود رقم بزنیم و به همین خاطر، باید نسبت به ارتقاء استانداردها اقدام کنیم، تا در مرحله اول حرکت روبه رشد مجموعه تضمین شود در مراحل بعدی نقاط پیش روی ما در این عرصه روشن تر جلوه کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: در حوزه علمیه خواهران در زمینه های علمی و پژوهشی نباید ایستایی را شاهد باشیم؛ حتی پژوهشگران نخبه ای که تجلیل هم می شوند  باید شاکر بوده و به هیچ عنوان به این چیزی که هستند قانع باشند، بلکه تلاش نمایند در کسب معلومات و علوم به رشد و شکوفایی خود ادامه دهند.

وی گفت: در سه عرصه اساسی کارکردی حوزه، یعنی فرهنگی و تبلیغی و تربیتی و آموزش و پژوهش فعالیت های گسترده ای در حوزه علمیه خواهران انجام می شود که نخبگان این عرصه باید تجربیات خود را به طلاب جوان منتقل کنند.

معاون پژوهش حوزه خواهران  افزود: طلاب ما تربیت و آموزش می بیند که در این سه حوزه کار کنند و به همین دلیل، الگوهای نزدیک به طلاب باید برنامه های خود را به طلاب جوان ارایه دهند تا همزمان با هم رشد کنند؛ طلاب خواهر باید همزمان با تحصیل، کیان خانواده را نیز حفظ و ارتقا دهند که در این زمینه باید کارکردهای ویژه ای را برای حوزویان خواهر در نظر بگیریم.

حجت الاسلام حصاری بیان کرد: این کار ویژه ها باید برای همه طلاب خواهر در نظر گرفته شود، به همین دلیل باید عرصه های جدیدی را مورد توجه قرار داده و مسیر الگو سازی را در این زمینه طی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha