چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مجتبی ملکی همکاری ها

حوزه/ حوزه های علمیه ظرفیت های بزرگ و بسیارخوبی برای تعلیم و تربیت فرزندان ونسل آینده انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»  ازتهران، حجت الاسلام والمسلمین ملکی مشاوروزیر و دبیرستاد همکاری های حوزه وآموزش و پرورش امروز  درنشست اعضای کمیته همکاری های استان تهران که در محل اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران برگزارشد با تشریح ابعاد فعالیت ستاد گفت: کمیته های همکاری حوزه وآموزش وپرورش درعرصه های آموزشی و تربیتی دارای توان مندی های بالقوه ای هستند که باید اهتمام جدی به آن ها داشت.

وی با اشاره به مطالباتی که مقام معظم رهبری دردیداراخیرشان با فرهنگیان مطرح فرمودند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار با اشاره به این که همه موارد سند تحول آموزش پرورش باید با هم اجرایی شوند، فرمودند که فرصت مناسبی برای رسیدن آموزش و پرورش به اهدافش است، لذا امروزحوزه و آموزش وپرورش باید با جدیت به میدان بیایند.

این مقام مسئول، با بیان این که در برنامه ریزی های کارشناسی مان برای تحقق اهداف سند تحول 22 محورتعیین شده، تصریح کرد: برنامه های 22 گانه ما حول 5 عرصه شامل عرصه اشاعه و پشتیبانی، عرصه تبلیغ و پژوهش، عرصه اموزش ونیروی انسانی، عرصه پژوهش وتولید مواد و رسانه و عرصه مدارس اسلامی وابسته به حوزه است.

وی با بیان بخشی از فعالیت های ستاد همکاری های حوزه وآموزش پرورش گفت: درسال 1393 برای درمناسبت های مختلف 27 هزارو 800 نفر روز مبلغ به مدارس اعزام کردیم؛ همچنین 2هزار و 600 نفر روحانی مستقر درمدارس شبانه روزی داریم ضمن آن که مبلغان اعزامی به هیئت ها و اردوهای دانش آموزی نیز 10 هزارنفر روز بوده است که این آماردربحث آموزش خانواده 12 هزارنفرروز روحانی را شامل می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی نیازبه مشاوران مذهبی مدارس را جدی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: به دنبال توان مند نمودن منابع انسانی خود درعرصه های فرهنگی، دانش افزایی، مهارت های روز، پاسخ گویی به شبهات وعمل به آموزه های دینی هستیم تا خودسازی و دگرسازی توأمان صورت پذیرد.

دبیرستادهمکاری های حوزه وآموزش وپرورش درپایان با اشاره به طرح جامع ایجاد حوزه های علمیه برای آموزش فرهنگیان گفت: برای ساختن و تربیت صحیح و برمبنای دینی دیگران، بایستی خود سازی نمائیم و لذا با جدیت این امر را دنبال می کنیم. 34/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha