پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: باید حضرت عباس(ع) را الگوی همیشگی خود در جامعه کنیم و نشان دهیم در هر دوره ای پشتیبان ولایت و پیشتیبان دین حق باشیم؛ داعشیون بدانند تا وقتی شیعیان هستند اجازه نمی دهند که شما به نقشه های پلید خود برسید و به زودی به دست پیروان امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) از بین خواهید رفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله حسینی بوشهری، جمعه شب در مراسم غبارروبی آستان امامزاده سیدعلی(ع) و میلاد حضرت عباس(ع) گفت: خداوند سه سوره ضحی، کوثر و انشراح را برای دلداری به پیامبر اکرم(ص) نازل کرد زیرا مواقعی بود که حضرت در مقابل مشکلات و طعنه های دشمنان آزرده خاطر شدند.

وی افزود: خداوند سوره کوثر را زمانی نازل کردند که دشمنان پیامبر، ایشان را ابتر یعنی کسی که نسل او ادامه نخواهد یافت می نامیدند؛ خداوند وقتی حضرت زهرا(س) را به پیامبر دادند این سوره را نازل کردند و به ایشان وعده دادند که نسلی که از این دختر ادامه می یابد، نسلی پربرکت و پر خیر است که نام پیامبر را در تاریخ بلند آوازه خواهد کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: به رغم اینکه در دوره های مختلف دشمنان اسلام و نبی مکرم اسلام از هر وسیله ای برای قتل ائمه و یاران ونسل این حضرات استفاده می کردند ولی وعده خدا عملی شد و امروز نسل پیامبر در سراسر دنیا حضور دارند و نسلی پرخیر و پربرکت هستند که آثار بسیاری را در تاریخ به جای گذاشتند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: نقشی که امامزادگان در تاریخ اسلام داشتند نقشی استنثایی است زیرا فرهنگ اسلامی را در بین ما نهادینه کردند و اگر دینی در بین مردم است از این بزرگان می گرفتند و حتی پس از رحلت این بزرگان نیز قبور آنها ملجا و مامن مردم شده است.

وی گفت: امامزادگان محل رجوع واحترام مردم هستند ولی باید دید که این احترام از چه جانب است؟ دلیل حرمت به امامزادگان از جانب حرمت به پیامبر اکرم(ص) است؛ پیامبر اکرم با بعثت خود بیشترین خدمت را به مردم مسلمان و بشریت کردند.

وی افزود: جامعه بشریت باید سپاسگزار نبوت حضرت باشند و این احترام نیز از جانب همین حرمت ولایت و نبوت ایشان است؛ به برکت همین تلاش ها است که امروز ائمه و سادات مورد احترام همه مردم هستند.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: نکته دیگر در اینجا مسئولیتی است که ما در قبال حرم های اهل بیت(ع) و امامزادگان داریم؛ مسوولیت ما نسبت به امامزادگان در ابتدا شناخت، دوم عشق و محبت و سوم عمل به راه و روش این حضرات است.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: وجود امامزادگان باعث تقویت اعتقادات و آرامش مردم می شود؛ حضور این امامزادگان باعث می شود که اعتقادات مردم تقویت شود؛ به طور کلی حضور مردم در این حرم های شریف باعث آرامش قلبی و اطمینان خاطر آنها است.

وی گفت: مراقد مطهر امامزادگان، باعث هویت بخشی به ما می شود و ما با این حرم های شریف هویت خود را بازشناسی می کنیم؛ از دیگر سوی حرم های شریف اهل بیت برای ما عزتحسینی آفرین هستند و ما با آنها احساس عزت می کنیم زیرا می دانیم که این حضرات باعث شدند که دین باقی و زنده بماند.

وی افزود: مراقد اهل بیت(ع) پایگاه عزت طلبی و پایگاه معنویت و نور ایمان هستند؛ این حضرات الگوی جامعه ما هستند و اگر راه و روش این بزرگان را دنبال کنیم جامعه ما همیشه از بلایا و آفت ها و آسیب ها در امان می ماند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به ویژگی ها و سجایای حضرت عباس(ع) بیان کرد: حضرت عباس را نباید صرفا در حوزه مساله ظهر روز عاشورا و یا  صرفا در جنبه شجاعت خلاصه کنیم؛ اولین نکته ای که در خصوص حضرت باید بیان کرد، مساله عبد بودن ایشان است؛ ایشان عبد صالح خدا هستند؛ صفتی که در بالاترین درجه انسانیت از سوی خداوند به بندگان داده می شود.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: صفت دیگر حضرت عباس(ص) صفت ولایت پذیری و بصیرت ایشان است، زیرا ایشان همیشه خود را پشتیبان امام خود می دیدند و می فرمودند که من همیشه تابع و فرمانبردار امام خویش هستم و هیچگاه خود را در حد مقام ایشان تعریف نمی کردند.

وی گفت: باید حضرت عباس(ع) را الگوی همیشگی خود در جامعه کنیم و نشان دهیم که باید در هر دوره ای پشتیبان ولایت و پیشتیبان دین حق باشیم؛ امروز نیز داعشیون پس از تسخیر الرمادی تهدید کرده اند که به سوی کربلا حرکت می کنند ولی باید بدانند که تا وقتی شیعیان هستند اجازه نمی دهند که شما به نقشه های پلید خود برسید و به زودی به دست پیروان امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) از بین خواهید رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha