پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
1

حوزه/ محاکمه دبیرکل جمعیت الوفاق بدون اینکه متهم اجازه دفاع از خود را داشته باشد، نقض آشکار حق متهم در دفاع از خود و موجب اخلال در روند محاکمه می باشد و از سوی دیگر اصل محاکمه نیز بر اساس اتهام های باطل و بی اساس صورت گرفته بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، نیروهای انقلابی معارض رژیم آل خلیفه بحرین از جمله جمعیت الوفاق الوطنی الإسلامية، جمعيت العمل الوطنی الدیموقراطي(وعد)، جمعيت التجمع القومي الدیموقراطي، جمعيت المنبر التقدمي و جمعيت الإخاء الوطني  در بیانیه ای اعلام کردند جلوگیری دادگاه بحرین از دفاع شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق از خود در دادگاه و اجازه ندادن به وکلای مدافع ایشان برای سخن گفتن و ممانعت دادگاه از نمایش فیلم مربوط به سخنرانی شیخ سلمان موجب شگفتی است؛ چرا که دادگاه بخش هایی از سخنرانی شیخ سلمان را جدا کرده و در کنار هم قرار داده بود تا از آن علیه شیخ سلمان استفاده کند. این اقدامی فریبکارانه است که وکلای مدافع را وادار به شکایت علیه قاضی تحقیقات پرونده نمود، اما دادگاه حاضر نشد فیلم اصلی سخنرانی شیخ علی سلمان را به نمایش بگذارد و وکلای مدافع شیخ سلمان نیز اجازه دفاع از ایشان را نیافته و از حق قانونی خود محروم شدند.

نیروهای انقلابی بحرینی افزودند: محاکمه دبیرکل جمعیت الوفاق بدون اینکه متهم اجازه دفاع از خود را داشته باشد، نقض آشکار حق متهم در دفاع از خود و همچنین موجب اخلال در روند محاکمه می باشد و از سوی دیگر اصل محاکمه نیز بر اساس اتهام های باطل و بی اساس صورت گرفته بود، به ویژه با توجه به اینکه وکلای مدافع نیز از بیان ادله خود در اثبات بی گناهی شیخ سلمان محروم شدند.

بر این اساس نیروهای ملی دموکراتیک انقلابی خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان و پایان دادن به بازداشت وی شدند؛ چرا که اصل بازداشت وی فاقد هرگونه توجیه قانونی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha