سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 350435
۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
عباس

حوزه/ چندتن از فضلا و مبلغان حوزه علمیه کرمانشاه، با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) به بیان و توصیف شخصیت ایشان پرداختند.

حجت الاسلام برهان قلعه بالا، معاون آموزش و امور «حوزه» کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تبریک ایام ولادت حضرت ابوالفضل عباس(ع) اظهارداشت : از نظر جامعه شناسان برای تعالی انسان چند عنصر لازم است که یکی از آنها وراثت بوده و این بزرگوار هم از جانب پدر و هم از جانب مادر وارث بزرگترین خصلتهای انسانی است.

وی گفت : حضرت عباس (ع) علم شجاعت، ادب، حلم، کرامت و همچنین بزرگ منشی را از پدری گرانقدر و مادری فهیم به ارث برده و در ادب ایشان همان که در طول عمر مبارکشان هیچ وقت برادران خود را به اسم صدا نزدند و جلوتر از آنها نیز حرکت ننمودند.

سیرتی بسیار زیبا داشتند

حجت الاسلام مهدی عزتی، نماینده طرح هجرت در استان کرمانشاه هم با اشاره به صفت های بارز ایشان در زمینه های مختلف عنوان کرد : ایشان علاوه بر صورتی زیبا که نعمتی خدادادی است دارای سیرتی بسیار زیبا بودند که در زمینه های مختلف برای همگان اعیان و مشهود بوده و تبعیت از امام حسین(ع) هم مهمترین آنها است، به خاطر همین سیرت  زیبا بود که قمر بنی هاشم نام گرفتند.

حجت الاسلام عزتی در ادامه گفت : بالاتر از هر نیکی ،نیکی دیگری است، به جز شهادت که بالاتر از آن نبوده و همه غبطه مقام شهید را می خورند و ایشان هم در راه ولایت و اطاعت به فیض بزرگ شهادت نائل آمدند.

نافذ البصیره بودند

حجت الاسلام حبیب باقری، معاون امور طلاب کرمانشاه هم با اشاره به صفت های بارز و فضیلت های اخلاقی ایشان اظهار داشتند: حضرت عباس (ع) دارای شخصیت اجتماعی بزرگ و ارزشمندی بودند و نافذ البصیره بودن که منشا این فضایل و بزرگی ها پرورش یافتن در مکتب پدری با عظمت همجون علی (ع) است

وی عنوان کرد : علاوه بر پدر، مادر ایشان نیز بانویی وارسته بود که در دامن ایشان بذر شجاعت، ادب و سایر صفات برجسته به بار نشست و در این دامن مطهر رشد نمود و ثمره این تربیت در مکتب کربلا ظهور پیدا کرد.

ویژگی علمدار کربلا اطاعت از وصیت پدر است

حجت الاسلام رحمان فرج الهی از مبلغین شهر کرمانشاه  هم گفت : با توجه به اینکه در طول  تاریخ انسان هایی داریم که هر کدام به نحوی دارای شایستگی خاصی هستند، اما حضرت ابوالفضل (ع) تمامی این خصلت ها را یک جا و به طور کامل داشتند که فقط شایسته و در خور این بزرگ ولایتمدار بوده و به وصیت پدر عمل نمود و آب نیاشامید در حالی که فرزندان برادر تشنه بودند.

امام جماعت مسجد قمر بنی هاشم (ع) ، عنوان کرد : وی با اینکه در کنار شط فرات قرار داشت، از خوردن آب امتناع کرد و این نشان از عشق به امامت و ولایت دارد و اوج ارادت و بزرگ منشی را برای بشریت تفسیر نموده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha