جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 350452
۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
قرآن

دوره آموزشی "الکفیل"، یکسال و نیم به طول انجامید و در آن هزار قرآن آموز از نقاط مختلف عراق حضور داشتند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کربلا، برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت شب گذشته با برپایی شب قرآنی در حرم حضرت عباس علیه السلام ادامه یافت.

این برنامه ساعت 21 به وقت عراق(22:30 به وقت ایران) آغاز شد و در آن میهمانان شرکت کننده در جشنواره و تعدادی از قاریان و چهره های قرآنی عراق حضور داشتند.

این آئین معنوی که با اختتامیه دومین دوره قرآنی "الکفیل" همراه بود با تلاوت قرآن از سوی یکی از قُراء عراقی و سخنان حجت الاسلام جواد النصراوی مدیر معهد قرآن کریم آستان حضرت عباس علیه السلام آغاز شد.

وی توضیح داد: در دومین دوره "الکفیل"، هزار نفر از علاقه مندان به تلاوت قرآن در گروه های سنی مختلف ثبت نام کردند که بعد از مصاحبه و آزمون به حسب آشنایی شان با احکام تلاوت و تجوید و نیز صحت قرائت، به سه گروه تقسیم شدند.

وی خاطر نشان کرد: این دوره یکسال و نیم به طول انجامید و کلاسهای آن در استان های مختلف مانند کربلا، بغداد، بابل، المثنی، ذی قار، القادسیه و نجف برگزار شد.

در این مراسم صالح عبدالسادة از دانش آموختگان این دوره قرآنی و نیز رافع العامری قاری بین المللی به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha