جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجتهد شبستری دیدار با خانواده شهدا

حوزه/ شهید علی نظری با تضرع از امام حسین(ع) می خواست که شهید شود، چون دیگر روی بازگشتن به شهر خود را نداشت و می گفت «مادرم می گوید چرا بازگشتی؟ فرزندان همسایگان شهید شده اند و تو ریگی به کفشت هست که شهید نمی شوی!».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، شامگاه شنبه، با حضور در منازل آقایان اکبرزاده و رمیتی، دو تن از جانبازان 70 درصد دوران دفاع مقدس رفت و از مجاهدت، صبر و استقامت آنان تقدیر و تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت عاقبت به خیری انسان ها، گفت: جانبازان با تآسی از قمر بنی هاشم(س) که در عصر تاسوعا به امان نامه شمر دست رد زد، رهبر زمان خود را تنها نگذاشته و نخواهند گذاشت.

وی ضمن تقدیر از روحیه استقامت جانبازان، تصریح کرد: روحیه مقاومت و برکت شهدا و جانبازان باعث شده تا پرچم اسلام همچنان سرافراز بماند و دلیل عدم تجاوز دشمنان به کشور همین روحیه ی استقامت ملت می باشد.

جانباز اکبرزاده نیز در این دیدار از آیت الله مجتهد شبستری درخواست دعا کرد و گفت: دعا کنید رفیق نیمه راه ولایت نشویم. من بعد از سی و چند سال بازهم نگرانم که فکر و عقیده ام عوض نشده و پایبند ارزش های انقلاب بمانم.

وی افزود: اکثر شهدای دفاع مقدس در دفاع مقدس هایشان ما را به ولایت سپردند. لذا همچنان بر ولایتمداری خود نگرانم.

اکبرزاده با نقل خاطره ای از دوران دفاع مقدس، گفت: در یکی از شب های عملیات، مراسم عزاداری با مداحی حاج رضا داروییان برگزار شد. رفیقم شهید علی نظری با تضرع از امام حسین(ع) می خواست که شهید شود، چون دیگر روی بازگشتن به شهر خود را نداشت و می گفت "مادرم می گوید که چرا بازگشتی؟ فرزندان همسایگان شهید شده اند و تو ریگی به کفشت هست که شهید نمی شوی!

جانباز رمیتی هم با ذکر خاطره ای از شهید حسن کسایی، اظهار داشت: روزی به دلیل فشردگی عملیات، شهید کسایی به گفت که باید شبانه روزی عملیات احداث پل را به اتمام برسانیم. عملیات راه سازی ما به دلیل خطرات حمله دشمن شبانه ادامه می یافت. آن روز شهید کسایی به ما گفت هرکس روز کار کند، شهادتش قطعی است پس اختیار با شماست. در عین واحد همه کار شبانه روزی را انتخاب کردند و روحیه ی حماسه در همه متبلور شد. آن روز ها سنگر سازان بی سنگر یک به یک به شهادت رسیدند و عملیات راه سازی برای هموار کردن رزمندگان اسلام به اتمام رسید.

وی با ذکر نحوه رزمنده شدنش گفت: سال 65 بود که به عکس امام(ره) نگاهی کردم کانه عکس با من سخن گفت و به من نهیبی زد که غیرت نداری؟ پس چرا به جبهه ها نمی روی؟ از آن روز بود که تصمیم را مبنی بر روانه شدن به جبهه های حق علیه باطل گرفتم و علی رغم مشکلات فراوان راهی خطوط مقدم راه سازی شدم.

رمیتی در پایان گفت: امروز هم اگر رهبرم فرمان جهاد بدهد، بدون هیچ چشمداشت یا سستی در تصمیم، راهی مبارزه خواهم شد و اگر جنگ هم نتوانیم بکنیم حداقل به رزمنده ها روحیه خواهم داد و جان ناقابلم را تقدیم اسلام خواهم کرد.

حاشیه ای که بیشتر جلوه گر دیدار با جانباز 70درصد بود، گلایه های همسر یکی جانبازان مبنی بر عدم اشتغال فرزندانشان بود.

وی گفت: چند سال است که علی رغم فارغ التحصیلی پسرانم، هیچ شغلی عاید آنها نشده و این دردآور است.

آیت الله شبستری هم با ذکر علل بیکاری، از مسئولین حاضر در جمع خواست تا مشکل بیکاری این خانواده را مرتفع کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha