جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد صادق امینی - مسجد سلیمان

حوزه/ امروزه اگر پرورش یافتگان حوزه، در عرصه های عمومی جامعه حضور یافته و همچون گذشته عزم و اراده ملی و روحیه جهادی مردم را تقویت کنند، کشور دچار هیچ بحرانی نخواهد شد.

حجت الاسلام محمد صادق امینی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن سالروز آزاد سازی خرمشهر، اظهار داشت: یکی از مهمترین عواملی که سبب پیروزی رزمندگان اسلام در آن دوران پس از 19 ماه اشغال خرمشهر شد، باور قلبی و ایمان به خدا بود که توسط بزرگ مرد تاریخ ساز یعنی حضرت امام خمینی(ره) در دل زرمندگان اسلام جای گرفته بود.

مسئول مدرسه علمیه المهدی(عج) مسجد سلیمان، به نقش کلیدی روحانیت در پیروزی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: از آنجایی که روحانیت شیعه حافظ اصول، باورها و عقاید مذهبی مردم است، طلاب و روحانیون آحاد و اقشار جامعه به ویژه جوانان را وارد عرصه نبرد با دشمن کرده و پس از دستور امام خمینی(ره)، بر دشمن یورش برده و خرمشهر را آزاد کردند.

وی به تأثیر سخنان و فرامین امام خمینی(ره) در دل های رزمندگان اسلام اشاره کرد و بیان داشت: امام راحل با سخنان خود، روح تازه ای را در جسم های خسته رزمندگان دمید و این مسئله سبب آزاد سازی خرمشهر شد.

حجت الاسلام امینی در ادامه از نقش آیت الله العظمی خامنه ای در هدایت جنگ سخن گفت و تصریح کرد: یکی از چهره های شاخص روحانی در دوران هشت سال دفاع مقدس، رهبر عزیز انقلاب ایران است، ایشان بارها با پوشیدن لباس رزم و حضور در کنار رزمندگان، روحیه بخش آن جوانمردان بود.

امام جمعه مسجد سلیمان، حضور مؤثر روحانیت در عرصه های مختلف را تضمین کننده دیانت مردم دانست و اظهار داشت: امروزه اگر پرورش یافتگان حوزه، در عرصه های عمومی جامعه حضور یافته و همچون گذشته عزم و اراده ملی مردم را تقویت کنند، کشور دچار هیچ گونه بحرانی نخواهد شد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha