جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه مدرسین

حوزه/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای، حمله تروریستی و انفجار مسجد امام علی(علیه السلام) در قطیف عربستان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» این اطلاعیه که به امضای آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  رسیده بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حمله تروریستی و انفجار انتحاری در منطقه قطیف یکی دیگر از جنایاتی است که مساجد و مراکز دینی را در سراسر جهان اسلام نشانه گرفته است و هیچ حرمتی برای خانه‌ها و مراکز عبادت خداوند و برای خونهای پاک انسانهای بی‌گناه قائل نیستند و صرفا به دلیل جهل، کینه و اختلافات مذهبی، این خون‌ها به زمین ریخته می‌شود.

تکفیری‌ها در جنایات‌شان هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی، مسلمان و غیر مسلمان قائل نیستند و بر ضد هر انسانی که با نظرات و دیدگاه‌های آنان مخالفند بصورت وحشیانه عمل کرده و کشتار آنان را حلال می‌شمارند و با این اعمال خود بدترین جنایات در طول تاریخ بشریت را در حق آنان مرتکب می‌شوند و به اهداف دشمنان وتفرقه بین مسلمانان کمک می‌کنند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این جنایت، مسئولیت کامل این جرائم را متوجه حکومت آل سعود می‌داند که همواره از گروه‌های تروریستی حمایت و آنها را می‌پروراند و از نظر فکری، رسانه‌ای، سیاسی، مادی و عملی بر ارتکاب این جنایات ضد بشری در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی به آنها کمک می‌کنند. همچنین مسئولیت کوتاهی در حمایت از شهروندان این کشور در منطقه شرقیه و تشویق گروه‌های ارهابی بر ضد این شهروندان بی‌دفاع، در منبرها، وسایل ارتباط جمعی، با انواع تشویق‌ها و تفرقه افکنی‌های مذهبی و نژادی را نیز متوجه حکومت آل سعود می‌داند.

هم چنین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تسلیت صمیمانه خویش را به خانواده‌های شهدای بی‌گناه که در این انفجار جنایتکارانه به شهادت رسیدند، تقدیم می‌نماید.

در پایان از خداوند متعال، نصرت و یاری اسلام و مسلمین را مسئلت می‌نماییم.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha