جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 350478
۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
احمد علی سلیمان

حوزه/ همایش تجدید گفتمان دینی با هدف تنظیم سند گفتمان دینی روز دوشنبه توسط وزارت اوقاف مصر و با حضور کارشناسان و متخصصان رشته های مختلف برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، وزارت اوقاف مصر آخرین مقدمات لازم برای برگزاری همایش تجدید گفتمان دینی را فراهم کرد. این همایش قرار است فردا دوشنبه با حضور هنرمندان، اهالی رسانه، علمای الازهر و کارشناسان رشته های مختلف و شخصیت های عالی رتبه دولتی برگزار شود.

در این همایش محققان و کارشناسان رشته های مختلف مقالات خود را در زمینه ایجاد تحول در گفتمان دینی ارائه خواهند کرد تا زمینه ای برای تنظیم سند تجدید گفتمان دینی باشد.

مهم ترین این مقالات متعلق به دکتر احمد علی سلیمان، مشاور هیئت بین المللی تضمین کیفیت و ارزیابی تبلیغ در بروکسل می باشد که به موضوع تجدید گفتمان دینی با استفاده از تکنولوژی اختصاص دارد. سلیمان در این مقاله پیشنهادی را مطرح کرده که خطیب جمعه می تواند در سخنان خود با استفاده از تکنولوژی جدید، تصاویر مربوط به سخنان خود را نیز ارائه کند و بدین ترتیب ارتباط بهتری با مخاطب خود برقرار نماید.

سلیمان در طرح پیشنهادی خود افزوده: استفاده از تکنولوژی به عنوان نمونه در آموزش مسایل و مناسک حج باعث تحکیم آموزش ها در ذهن مخاطب می شود در صورتی که ارائه نظری این آموزش ها به سرعت از ذهن مخاطب پاک می شود و پیامبر اکرم(ص) نیز در روش آموزشی خود به سخن اکتفا نمی کرد، بلکه به اصحاب خود از طریق آموزش عملی مطالب را می آموخت و به آنها می فرمود: "همان طور که من نماز می خوانم شما هم نماز بخوانید" و می فرمود: "مناسک خود را از روش من فرا بگیرید".

علاوه بر این شیخ اسلام النواوی محقق دینی وزارت اوقاف نیز در مقاله خود بر این باور است که برای تجدید گفتمان دینی، باید میراث علمی کهن خود را به شیوه متناسب با عصر حاضر به روزآوری کنیم و بدانیم تراث اسلامی ما شامل مطالب خوب و بد می باشد.

گفتنی است، عمرو موسی رئیس کمیته الخمسین و وزیر امور خارجه سابق مصر و دکتر سراج الدین رئیس هیئت امنای کتابخانه اسکندریه و دکتر مصطفی الافقی نویسنده مصری از شرکت کنندگان در این همایش می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha