پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ متاسفانه مشکلات جامعه به خاطر عدم اجرای دستورات دینی و دوری از معارف الهی است، چرا که اگر از جامعه ای دستورات الهی برچیده شود برکت از آن جامعه می رود و نورانیت جای خود را به تاریکی و ظلمت می دهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار با فرماندهان ناجا که در دفتر معظم له برگزار شد، به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کردند و گفتند: موعظه بهترین هدیه الهی است و نصیحت کردن برادران دینی بهترین خیر برای آنان است.

معظم له با بیان اینکه نصیحت به معنای خیر خواهی است اظهار داشتند: قرآن کریم نیز به موضوع موعظه اشاره های مهمی کرده و تاکید فراوانی در اجرای آن دارد.

ایشان افزودند: قرآن بیان می کند مومنین حقیفی کسانی اند که دارای صدق در گفتار و ادای امانت باشند و مردم در همه حال به آنها اعتماد دارندو چشم امید مردم در جامعه می باشند.

معظم له خاطر نشان ساختند: متاسفانه جامعه کمی از صدق گفتار و امانتداری دور شده است، تا جایی که این گناهان بزرگ به امری عادی تبدیل شده  و برخی ابایی از این امر ندارند و حتی برخی نیز کارشان کلاهبرداری می باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: متاسفانه مشکلات جامعه به خاطر عدم اجرای دستورات دینی و دوری از معارف الهی است، چرا که اگر از جامعه ای دستورات الهی برچیده شود برکت از آن جامعه می رود و نورانیت جای خود را به تاریکی و ظلمت می دهد.

ایشان گفتند: انسان باید در هر حالی صدق در رفتار و گفتار داشته باشد هر چند به صدق در گفتار و رفتار عمل کردن در ظاهر به ضرر وی تمام شود.

این استاد خارج فقه افزودند: واقعیت تلخ این است که خیلی ها نماز می خوانند، ولی به اندازه کافی گفتار در صدق و امانت داری  را رعایت نمی کنند لازم است این افراد هرچه سریعتر در صدد اصلاح خود برآیند.

معظم له اظهار داشتند: خداوند امانتداران وصادقان را دوست دارد و جایگاه خوبی را در آخرت برای آنها در نظر گرفته است.

ایشان در پایان خاطر نشان کردند: نماز، تبعیت از ولایت امام وخدمت به مردم بخشی از امانت های الهی در دنیا هستند و انسان باید در حفظ آنها کوشا باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha