پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیام خود به جشنواره بین المللی بهار شهادت در عراق گفتند: امام حسين(ع) با قيام خونينش درس آزادگى و عزت و عظمت و خلوص نيت و جهاد و ايثار داد، همان امورى كه امروز بيش از هر زمان ديگر به آنها نيازمنديم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، پيام حضرت آيت الله مکارم شيرازي به يازدهمين جشنواره بين المللي بهار شهادت  از سوي حجت الاسلام  والمسلمین حسيني قزويني قرائت شد، ترجمه فارسي آن به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

 الحمد لله الذى هدانا لهذا وما كنا لنهتدى لو لا ان هدانا الله

مجلس بسيار باشكوهى است روز ميلاد مسعود سالار شهيدان و سرسلسله جانبازان راه حق و معلم عشق و وفادارى و ايثار آن هم در كنار مرقد پرفيض و نورانيش و آن هم با حضور جمع كثيرى از بزرگان علما و فضلا و شخصيت‌هاى برجسته از نقاط مختلف جهان.

صميمانه تشكيل اين مجلس باشكوه را به همه شما عزيزان و به دست‌اندركاران و به توليت آستانه مقدسه تبريك عرض مى‌كنم.

مى‌دانيم طبيعت تاريخ و گذشت زمان كم‌رنگ ساختن حوادث مختلف و پاشيدن گرد و غبار فراموشى بر آنهاست به گونه‌اى كه حتى حادثه‌اى مانند جنگ جهانى دوم كه سى ميليون كشته و سى ميليون مجروح و معلول به جا گذاشت و كشورهاى متعددى را ويران ساخت با گذشت كمتر از يك قرن دارد به فراموشى سپرده مى‌شود و نسل امروز كمتر از آن اطلاعى دارد.

ولى با نهايت تعجب، حوادثى را مى‌شناسيم كه برخلاف طبيعت تاريخ هرچه از زمان آنها دور مى‌شويم درخشان‌تر و پرشكوه‌تر و باعظمت‌تر جلوه مى‌كند و از همه مهم‌ترين آنها جريان كربلا و عاشورا و قيام خونين حسينى است كه سال به سال در تمام ابعاد گسترده‌تر مى‌شود و صحنه‌هاى به يادماندنى از خود به يادگار مى‌گذارد كه يك نمونه آن همين مجلس پرشكوه شماست.

دليل اصلى آن يك چيز است و آن اين‌كه اين قيام با ارزش‌هاى والايى گره خورده كه نه تنها كهنه نمى‌شود بلكه اهميت آنها روز به روز آشكار مى‌شود، مسأله حق و عدالت، كرامت انسانى، جهاد در راه عقيده الهى، تن به ذلت ندادن در زندگى همه از مفاهيمى است كه هرگز كهنه نخواهد شد، بلكه در دنياى امروز كه ظلم و بيدادگرى ظالمان غوغا مى‌كند ارزش اين حقايق آشكارتر شده است.

امام حسين(ع) با قيام خونينش درس آزادگى و عزت و عظمت و خلوص نيت و جهاد و ايثار داد، همان امورى كه امروز بيش از هر زمان ديگر به آنها نيازمنديم.

از اينها گذشته قيامى كه با ذات پاك پروردگار پيوند داشته باشد چگونه ممكن است كهنه شود، ذات خداوند ازلى و ابدى است و آنچه با او بپيوندد رنگ ازليت و ابديت به خود مى‌گيرد، حتى قطره اگر تنها بماند در وسط بيابان چند لحظه‌اى مى‌خشكد اما اگر به دريا بپيوندد رنگ جاودانى به خود مى‌گيرد تا چه رسد به شخصيت والايى همچون امام حسين(ع).

اميدوارم شما عزيزان و اساتيد محترم درس‌هاى مكتبش را به همه شيعيان، بلكه همه مسلمين بلكه به تمام ملت‌هاى مظلوم بياموزيد تا راه صحيح نجات را پيدا كنند.

بار ديگر به همگى تبريك عرض مى‌كنم و جداً ملتمس دعا هستم وقلبم با شماست. والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha