شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بوشهری

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: دیروز در صحنه جنگ مقابل دشمن می جنگیدیم، امروز علاوه بر آمادگی نظامی و گوش فرا دادن به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئولیت مضاعف داریم؛ دشمن ارزش های فرهنگی ما را نشانه گرفته و لازم است همه مسئولان و آحاد ملت آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در مراسم صبحگاه اقتدار نیروهای مسلح استان قم در پادگان خیبر لشکر عملیاتی 17 علی ابن ابی طالب (ع)، با گرامیداشت و تبریک سی و سومین سالگرد آزادسازی خرمشهر و تقارن آن با اعیاد شعبانیه، فتح قهرمانانه خرمشهر را نشان از ایستادگی و مقاومت ملت ایران مقابل ابرقدرت های شرق و غرب دانست.

وی اظهار کرد: تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران شاهد رشادت هایی است که برگ زرینی در تاریخ این ملت است که همواره اقدامات این ملت را در طول تاریخ جاودانه کرده و یکی از این افتخارات، حماسه فتح خرمشهر است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه فتح خرمشهر تنها فتح خاک نبود، درباره ویژگی های این پیروزی خاطرنشان کرد: در حالیکه تصور آزادی خرمشهر نمی رفت، اما تعداد اسیران و کشته شدگان دشمن را ناباورانه دیدند و سرانجام پیروزی از آن رزمندگان اسلام بود.

حسینی بوشهری اضافه کرد: با این پیروزی تمام محاسبات دشمنان ما و ابرقدرت ها به ویژه آمریکا درهم شکست و از نقشه حمله به مسیر دفاع تغییر موضع دادند و تمام امکانات خود را بسیج کردند تا این جنگ را پایان دهند و پایان آبرومندانه ای برای صدام باشد اما موفق نشدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: تمام دشمنان در مقابل ویژگی های عملیات بیت المقدس غافلگیر شدند و رژیم بعثی صدام شکست بزرگی خورد.

وی با بیان اینکه آن روز، روز دفاع مقدس بود و بسیجیان و نیروهای مسلح آماده رزم با دشمن شدند و افتخار آفریدند و در پشت صحنه نیز مردم با استفاده از تمام امکانات خود برای دفاع مقدس سرمایه گذاری کردند، گفت: دیروز ما به تکلیف خود عمل کردیم و امروز هم برای پیروزی در مقابل دشمن باید به تکلیف خود عمل کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حدیثی  خاطرنشان کرد: تکلیف گرایی؛ یعنی اگر کسی بر اساس و تکلیف عمل کند او جزو بهترین هاست از این رو باید به فرایض و واجبات الهی عمل کنیم، تکلیف گرایی یک اصل بنیادی در مکتب ماست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دیروز در صحنه جنگ مقابل دشمن می جنگیدیم، امروز علاوه بر آمادگی نظامی و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بودن، مسئولیت مضاعف داریم؛ دشمن ارزش های فرهنگی ما را نشانه گرفته و لازم است همه مسئولان و آحاد ملت آماده باشند.

وی با بیان اینکه همه باید آمادگی خود را در مقابل دشمن حفظ کنند، به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه شبیخون فرهنگی اشاره کرد و گفت: همه در عرصه های فرهنگی و دینی آمادگی داشته باشند و اگر دشمن را دستکم بگیریم، خدای ناخواسته شرایطی برای نفوذ دشمن فراهم می شود.

امام جمعه قم با اشاره به آیات قرآن کریم؛ دشمن شناسی را از کلیدی ترین آیات قرآن، آموزه ها و سیره پیشوایان و روایات اهل بیت (ع) دانست و گفت: گاهی دشمن لبخند می زند و برای رضایت شما سخنانی می گوید که به آن دل نبندید چرا اگر روزی دشمن بر شما پیروز شود پشت پا به همه سخنان خود می زند و دل های آنان مالامال از کینه است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به هشدارهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه امام حسین (ع) اظهار کرد: ایشان بیان داشتند،  که من اجازه نمی دهم که دانشمندان ما مورد بازجویی و مراکز نظامی ما مورد بازرسی دشمن قرار بگیرند؛ چرا که آنگاه این کشور امنیت نخواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به سخن پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در رابطه با دشمن شناسی و موضع مناسب در مقابل دشمن گفت: بدانید عاقل ترین مردم کسی است که خدا را بشناسد و از او پیروی و اطاعت کند و دشمن را هم بشناسد و مقابل او بایستد و مقابل دشمن موضع بگیرد تا دشمن بداند تو فرمانبردار خداوند متعال هستی نه او.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: کسی که نقشه های دشمن را نشناسد، در رسیدن به هدف عاجز می ماند و برای رسیدن به هدف باید نقشه ها و موضعگیری های دشمن را بشناسیم و کسی که از دشمن غفلت کند حیله های دشمن او را سرانجام بیدار می کند و اگر غافل باشیم روزی بیدار می شویم که دشمن به ما ضربه زده است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن در یک جنگ روانی در مقابل ما قرار دارد؛ مرعوب کردن مسئولان، تضعیف اراده مردم، عدم درک مردم از واقعیت های موجود، ایران هراسی در منطقه، دامن زدن به اختلاف های مذهبی و قومی، ترویج یاس و نا امیدی در جامعه، تضعیف ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران و تضعیف روحانیت را از جمله برنامه های دشمن برشمرد.

وی در رابطه با وظیفه ملت در مقابل دشمن تصریح کرد: باید غافلگیر نشویم، راه نفوذ دشمن را ببندیم، اهمال کاری نکنیم، روحیه استقلال را در جامعه تقویت کنیم، تحت تاثیر شایعات دشمن قرار نگیریم، برخورد فعالانه با دشمن داشته باشیم، در دام دشمن نیفتیم و توان قدرت نظامی و علمی خود را در همه عرصه ها افزایش دهیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha