پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صحیفه سجادیه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خوزستان، گفت: صحیفه سجادیه که پس از قرآن و نهج البلاغه جایگاهی ارزشمند دارد بهترین الگوی انسان مؤمن در زندگی بوده و توجه به آن مشکل گشا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام محمدرضا گلزار، استاد حوزه علمیه خوزستان، در جمع طلاب و روحانیان مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: امام سجاد(ع) خدمات بسیاری را به بشریت به خصوص شیعیان تقدیم کرده است.

وی با اشاره به مغفول ماندن جایگاه والای امام سجاد(ع) در بین مردم اظهار داشت: تبیین اهداف واقعه عاشورا از مهمترین اقدامات حضرت بود اما باید گفت که باید بیش از آن چه تا کنون انجام شده به جنبه های مختلف زندگی این امام همام پرداخت.

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که امام سجاد(ع) پس از واقعه کربلا به گفته خودشان محبان و یاران واقعی شان به ۲۰ نفر هم نمی رسید اظهار داشت: وجود هزاران شاگرد در اطراف امام محمد باقر(ع) از خدمات و زمینه سازی های امام سجاد(ع)بود.

حجت الاسلام گلزار به روش های تربیتی امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: خرید برده و تربیت آنان و سپس آزاد نمودنشان از جمله این روش ها بود، همچنین حضرت با دعا کردن و طلب خیر برای مردم به ارشاد و راهنمایی عملی آنان می پرداخت.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به جایگاه و منزلت صحیفه سجادیه و لزوم توجه بیش از پیش به این کتاب غنی و ارزشمند، اظهار داشت: این کتاب که پس از قرآن و نهج البلاغه جایگاهی ارزشمند دارد بهترین الگوی انسان مؤمن در زندگی بوده و مشکل گشا خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حضرت سجاد(ع) در یکی از فرازهای صحیفه سجادیه در نکوهش تکبر آدمی می فرماید«عجب است که متکبر بر خود بالنده که دیروز نطفه ای بود و فردا مرداری می شود».

حجت الاسلام گلزار با بیان این که امام سجاد(ع) در این کتاب به کسانی که قیامت را فراموش کرده اند هشدار می دهد، گفت: حضرت می فرماید «بسیار در تحیرم از کسی که در خدا شک دارد و آفرینش خود را می بیند، و از کسی که آفرینش قیامت را نمی پذیرد و آفرینش نخستین را می بیند، و از کسی که برای این جهان کار می کند و کار آن جهان را وامی گذارد».

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha