پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
داعش

استاد حوزه تبریز، با بیان اهمیت نقش ولایت فقیه در سرنوشت جنگ، گفت: گروهک داعش به جهت فقدان ولایت فقیه در سوریه و عراق توانست پیشرفت نماید، اما ایران اسلامی به برکت وجود ولایت فقیه از گزند این خطرات مصون مانده است.

حجت الاسلام محمد علی صادقیان، مدیر مدرسه طالبیه تبریز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز فتح خرمشهر در سوم خرداد سال 1361، گفت: شهر خرمشهر بعد از 578 روز که در دست ارتش حزب بعث صدام ملعون بود با مقاومت و دلاوی جانانه رزمندگان اسلام و نیرو های بسیجی و پاسداران انقلاب اسلامی به آغوش میهن عزیزمان باز گشت.

وی افزود: رزمندگان و نیروهای ایثار گر با رشادت ها و ایثارگری های خود و با عنایات الهی و رهبری امام خمینی(ره) حماسه آفرینی کرده و خرمشهر را از چنگال حزب بعث نجات دادند.

استاد حوزه تبریز با بیان اهمیت نقش ولایت فقیه در سرنوشت جنگ، تصریح کرد: گروهک داعش به جهت فقدان ولایت فقیه توانست در سوریه و عراق جا خوش کند و رشد کند اما ایران اسلامی به برکت وجود ولایت فقیه از گزند این خطرات مصون مانده است و این نشانگر اهمیت نقش ولایت فقیه در امنیت و استقلال جامعه است.

وی تاکید کرد: دشمن آن زمان که دستش از هر جهت کوتاه شد و نتوانست در مقابل انقلاب اسلامی بایستد، صدام را با پشتیبانی تمام و تجهیز آن، علیه نظام اسلامی ایران تحریک نمود، مردم در مقابل این تعرض به خاک ایران اسلامی و اشغال خرمشهر با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با ایثار و فداکاری بعد از 500 روز خرمشهر را آزاد نمودند.

مدیر مدرسه طالبیه افزود: آزاد سازی خرمشهر نشان دهنده کارآمدی و اهمیت ولایت و رهبری الهی است، بنابراین در عرض مدتی کوتاه خرمشهر  با توجهات الهی و به برکت و هدایت ولی فقیه آزاد شد.

وی ابراز داشت: قوت و قدرت نیرو های نظامی در این نبرد بارز بود اما بالاتر از همه اتکا به قدرت الهی بود که امام راحل (ره) بیان داشتند و این حرف راستی است که فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد، بنابراین خرمشهر با اتکاء به قدرت الهی آزاد شد.

حجت الاسلام صادقیان در خاتمه با بیان اینکه آمادگی نیرو های نظامی و نظم و انضباط آن ها در هر زمانی لازم و ضروری است، خاطر نشان کرد: امام سجاد(ع) در دعای بیست و هفتم از صحیفه سجادیه تحت عنوان دعا برای مرزبانان، کثرت و قوت برای نیروهای مصلح و بهره گیری از سلاح های مدرن، یک پارچگی بین نیروهای مسلح، تدبیر در امور و صبر در برابر حوادث را از خداوند متعال برای نیرو های نظامی خواستار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha