پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمید رحیمی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) تهران، گفت: به تعبیر امام(ره) فعل رزمنده گان اسلام در آزادی خرمشهر، فعل الله بود.

حجت الاسلام حمید رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با گرامی داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر، گفت: باید توجه داشته باشیم که بوجود آورنده ی اصلی انقلاب اسلامی خدای متعال بود و إلا طبق معادلات سیاسی و بر حسب ظاهر، این انقلاب نباید اتفاق می افتاد. چرا که امام خمینی(ره) نه تنها به سلاح و تجهیزات نظامی دسترسی نداشت بلکه از حمایت هیچ حزب سیاسی دارای قدرت نیز برخوردار نبود. اما خواست خدا بر این بود تا نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گیرد.

وی افزود: این خواست و اراده خداوند، بخاطر همان اخلاص، بندگی و استقامت امام(ره) در برابر انواع سختی ها بود، چرا که امام توانستند در امتحان الهی پیروز و سربلند باشند. و به تعبیر آیت الله جوادی آملی، حضرت امام(ره) شخصیتی بود که خدا او را مبعوث کرد. چون کاری که امام(ره) انجام دادند، رسالتی جهانی بود. و همه اینها از جانب خداوند به وی تکلیف شده بود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) اظهار داشت: هر آنچه منشأ صدورش الهی باشد، دلیل تداوم و اثربخشی آن نیز الهی خواهد بود. و یکی از مقاطعی که از منشأ رحمت و امداد الهی برخوردار بود، دوران 8 سال دفاع مقدس و اوج آن سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر بود. و این جمله ماندگار امام که فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد» تعبیری زیبا و حقیقی بود و ایشان با این تعبیر می خواستند، جایگاه ویژه ای برای رزمندگان اسلام قائل شوند، که همانا شما سربازان خدایید.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: این تعبیر امام یعنی فعل رزمندگان اسلام، فعل الله است و در بیان عرفا، امام می خواست به رزمندگان این معنا را تفهیم کند که شما به جهت معنوی به جایگاه فناء توحید عملی رسیده اید. و لذا امام آن جمله زیبا را فرمود، چرا که رزمندگان اسلام حقیقتاً فقط برای کسب رضایت خداوند متعال جنگیدند.

حجت الاسلام رحیمی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بعد معنوی و اتکاء به نصرت الهی را در 8 سال جنگ تحمیلی نادیده بگیریم، طبق معادلات جنگی این پیروزی اصلا شدنی نبود. و در آن شرایط هر کسی که بینش الهی نداشت، موفقیت ایران در جنگ را بی معنا می دانست و خصوصاً تلاش رزمندگان برای آزادی خرمشهر، به هیچ عنوان برایش قابل باور نبود. لذا این کار غیر ممکن با اعتقاد و اعتماد به وعده صادق خداوند، میسر شد و خرمشهر بعد از ماه ها تجاوز و اشغالگری به دست رزمندگان اسلام آزاد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha