پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حکیم الهی

حوزه/معاون بین الملل جامعه المصطفی گفت: دانش آموختگان المصطفی در فضاهای مجازی فعالیت دارند و در این عرصه حضور آنان پر رنگ و تأثیر گذار است.

به گزارش خبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حکیم الهی،  امروز در دیدار جمعی از دانش آموختگان جامعه المصطفی با آیت الله العظمی جوادی آملی که در سالن اجتماعات مؤسسه بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد به ارائه گزارشی ازفعالیت و اهداف برگزاری گردهمایی دانش آموختگان پرداخت.

 وی ابراز داشت: هشتمین گردهمایی دانش آموختگان از 56 کشور  جهان و با حضور 70 نفر و با  هدف تقویت روحیه ایمان وخود باوری، بهره مندی از مراجع تقلید، بزرگان و عالمان حوزه،  به روز کرن اطلاعات، هم اندیشی و هم فکری و آشنایی با آخرین تحولات دنیا برگزار شده است.

معاون بین الملل جامعه المصطفی افزود: تقویت بنیه علمی و مهارت افزایی دانش آموختگان، بررسی آخرین تحولات منطقه و دنیای اسلام  از دیگر اهداف این گردهمایی است.

وی با بیان اینکه در جامعه المصطفی 122 کشور از ملیت های مختلف در حال تحصیل و فرا گیری علوم حقه شیعه می باشند، گفت: این حضور پر شکوه دانش آموختگان از ملیت های مختلف به عنوان یک میراث ماندگار برای جامعه المصطفی است.

 حجت الاسلام و المسلمین حکیم الهی ادامه داد: دانش آموختگان در حوزه های مختلف معرفتی، عقیدتی، دینی و موقعیت های اجتماعی در حوزه و تعدادی از دیگر در کشور خود در سمت مدیر حوزه، تدریس در حوزه و دانشگاه، امام جماعت مساجد مشغول فعالیت می باشند.

 معاون بین الملل جامعه المصطفی با اشاره به اینکه تعدادی از دانش آموختگان در تأسیس حوزه و دانشگاه  و مدارس در کشور خود نقش بسیار فعالی داشته اند، اظهار داشتند: 1000 مدرسه زیر نظر این گروه ها و افراد به فعالیت خود ادامه می دهد.

 وی  از فعالیت تعدادی از  دانش آموخته در حوزه نشر، ترجمه  و تنظیم کتاب های اسلامی و دینی در حوزه رسانه خبر داد و  اظهار داشت: دانش آموختگان جامعه المصطفی در  بیشتر کشورهای اسلامی دنیا مستقر هستند و به تبیین دین و اسلام ناب می پردازند، گفت:  درحال حاضر  دانش آموختگان در فضای سایبری مشغول فعالیت هستند و سالانه جامعه المصطفی از تعدادی از این دانش آموختگان برای همفکری و اطلا ع رسانی در ایران دعوت به عمل می آورد.

 انتهای پیام// 40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha