سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حرم

تمام میهمانان به صورت ایستاده، حلقه ای وسیع از ارادتمندان به خاندان اهل بیت را تشکیل دادند و ضمن تبریک میلاد با سعادت امام سجاد علیه السلام به آن حضرت، سلام دسته جمعی به حضرت سید الشهداء ابراز داشتند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، میهمانان شرکت کننده در یازدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت، سومین روز از این جشنواره را با حضور در حرم امام حسین علیه السلام و شرکت در مراسم ویژه معنوی آغاز کردند.

در این مراسم معنوی و با شکوه تمام میهمانان به صورت ایستاده، حلقه ای وسیع از ارادتمندان به خاندان اهل بیت را تشکیل دادند و ضمن تبریک میلاد با سعادت امام سجاد علیه السلام به آن حضرت، سلام دسته جمعی به حضرت سید الشهداء ابراز داشتند.

حضور دانش آموزان و کودکان دختر و پسر که با لباس های یکدست، شکوه خاصی به مراسم داده بودند توجه همگان را به خود جلب کرده بود.

همچنین سرود دسته جمعی که متن آن از قبل بین میهمانان توزیع شده بود، سر داده شد. این سرود در برخی مقاطع، با تعبیر "لبیک یا حسین" ادامه می یافت که حس معنوی ویژه ای به همگان می داد و بسیاری از میهمانان و زوار سید الشهداء را که ناظر این برنامه معنوی بودند، منقلب می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نیز طی سخنانی کوتاه ضمن خیر مقدم به میهمانان، همگان را به رابطه بندگی با خدای متعال فراخواند و گفت: انسان دچار غفلت می شود و از همین رو حس عبودیت و بندگی را دائما باید در خود تجدید کنیم.

وی ارتباط معنوی با ائمه اطهار علیهم السلام را در راستای بندگی خدا توصیف کرد و گفت: تجدید عهد با امام حسین و حضرت حجت علیهما السلام از نقش بالایی در روحیه معنوی انسان برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha