جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عدم وحدت مسلمانان را گامی در راستای تحقق اهداف دشمنان اسلام معرفی و گفت:: دشمنان ما با مشکلاتی روبرو هستند و راه برون رفت از آن را به جان هم انداختن مسلمانان می دانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی عصر امروز در  نشست  سرگروه های تبلیغ اربعین که در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، تبلیغ در اربعین حسینی را خدمتی ارزشمند و از توفیقات بزرگ الهی دانست و گفت: بدون شک جهاد تبلیغی که شما انجام می دهید، شما را در زمره  یاران امام حسین علیه السلام قرار می دهد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به فرازهایی از زیارت امام حسین(ع) گفت: در زیارت امام حسین(ع) می خوانیم «یا لیتنی کنت معکم ...» که این فراز میثاق نصرت و یاری خداوند است که در آیات سوره مبارکه احزاب نیزبه آن اشاره شده است.

وی حضور مبلغان در عرصه تبلیغی اربعین را پاسخی به ندای «هل من ناصر ینصرونی» اباعبد الله الحسین علیه السلام دانست و گفت: اربعین، تظاهرات اعلام وفا به میثاق نصرت الهی است که موجب اهمیت این حرکت بزرگ شده است.

آیت الله اراکی ادامه داد: مشکل انبیای الهی و ائمه معصومین  علیهم السلام نیز همواره سستی مردم در وفا به نصرت الهی بود؛ همان عاملی که حکومت امام حسن علیه السلام را از هم پاشید و قیام امام حسین علیه السلام را اینگونه رقم زد و شهادت مظلومانه آن حضرت را موجب شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در عرصه قیام امام حسین علیه السلام و فلسفه آن کار تحقیقی جامعی صورت نگرفته است، گفت: درباره امام حسین علیه السلام بیشتر جنبه تراژدی و وسگوارانه که اهمیت زیادی دارد، مورد توجه قرار گرفته و در عرصه تبیین اهداف و پیرامون قیام اباعبد الله الحسین علیه السلام نتوانسته ایم اقدام خاصی انجام دهیم.

دبیر کل مجمع جهانی  تقریب مذاهب اسلامی تصریح نمود: همین مسئله موجب شده تا در عرصه سوگواری امام حسین علیه السلام نیز نتوانیم به هدفی که می بایست، برسیم.

وی درباره نقش مبلغان در راستای تبیین اهداف و فلسفه قیام امام حسین علیه السلام گفت: امروز اگر در جامعه اسلامی، کسی تربیت اسلامی می شود در پای منبرها و در مساجد صورت می گیرد نه در جای دیگر؛ البته جاهای دیگری هستند که در این عرصه زمینه را فراهم می سازند، ولی کار ریشه ای در پای منبرها و در مساجد انجام می گیرد.

آیت الله اراکی در ادامه حرکت بزرگ اربعین را مورد توجه قرار دارد و گفت: نباید بگذاریم پیاده روی اربعین تنها به چند روز خلاصه شود و بعد از آن هر کسی سراغ کار خود برود، اساس این کار باید از دهه محرم آغاز شود و محصول آن در اربعین حسینی برداشت شود.

وی با بیان این که در تبیین قیام عاشورایی امام حسین علیه السلام اقداماتی انجام شده است، ولی نسبت به باید ها، کار چندانی صورت نگرفته است، گفت: باید در عرصه تبیین اهداف و فلسفه قیام عاشورا بازبینی شود و آن را بر اساس چالش های امروزی مطرح کنیم تا از بروز چالش ها جلوگیری نماییم. مردم باید درک کنند که اگر حسینی هستند، نقش خود را در چالش های مختلف بدانند.

دبیر کل مجمع تقریب مذهب اسلامی افزود: در عرصه تبیین، باید تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام، تبیین جریان های افراطی و تفریطی که همچون خوره دست آوردهای قیام حسینی را از درون و بیرون می خورد و تبیین جبهه های اصلی نبرد مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان این که امروزه برخی وحدت مسلمانان را خلاف ولایت می دانند، گفت: این تفکر برائت را دیگر ستیزی تبیین می کند؛ ما به برائت معتقدیم و ولایت بدون آن را ناقص می دانیم، ولی باید برائتی مانند امام علی و امام صادق علیهماالسلام داشته باشیم؛ بخش عمده سپاه علی علیه السلام را اهل سنت تشکیل می دادند و امام صادق علیه االسلام نیز شاگردان زیادی از اهل سنت داشت که ابوحنیفه از جمله آنهاست.

آیت الله اراکی عدم وحدت مسلمانان را گامی در راستای تحقق اهداف دشمنان اسلام معرفی و عنوان داشت: دشمنان ما با مشکلاتی روبرو هستند و راه برون رفت از آن را به جان هم انداختن مسلمانان می دانند؛ از این رو در کشورهای اسلامی جنگ و خونریزی و در کشورهای آمریکایی و غربی و در رژیم صهیونیستی آرامش برقرار شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید جبهه های  اصلی نبرد در جامعه اسلام و تداوم جلوه نهضت حسینی در این جبهه ها را مورد توجه قرار دهیم. مردم باید نسبت به نقش خود در تقابل بین جاهلیت مدرن و جاهلیت پیش از اسلام، تقابل اسلام و تشیع با اسلام امریکایی و تشیع انگلیسی آشنا شوند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه در عرصه تبلیغ اربعین مهم است، ضرورت ساماندهی و تبیین و تقسیم کار و بهره گیری از تمام ظرفیت ها به ویژه طلاب عرب زبان است؛ ما باید بدانیم تکلیف ما تنها نسبت به زائران ایرانی نیست، بلکه تبلیغ دارای حد  و مرزی نیست و باید دین خدا را ترویج داد.

 

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha