پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسالم والمسلمین خسروپناه

حوزه/ امروزه کشورهای زیادی وجود دارند که همچنان اسلام حقیقی را درک نکرده و در حال تبعیت از آمریکا هستند، لذا اسلام ناب محمدی باید از طریق رسانه ها به جهان معرفی شود، چرا که این دین عقلانیت را با ایمان و اندیشه جمع می بندد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن 4 خرداد «روز مقاومت و پایداری(روز دزفول)»، گفت: این روز از روزهای به یادماندنی در تاریخ کشور است و همواره در دفتر سبز افتخارات ملت عزیز ایران اسلامی پا بر جا باقی خواهد ماند؛ چرا که مردم دزفول در این روز آنچنان مقاومتی از خود نشان دادند که راه را برای هر آزاده ای باز کردند.

رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، اصل مقاومت نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمن بعثی را در مرزهای جنوبی غربی کشور یعنی خوزستان اعلام کرد و افزود: در این میان دزفول، نقش خاصی را ایفا کرده و پس از اشغال خرمشهر، به عنوان شاهرگ حیاتی ایران قرار گرفت؛ چرا که اگر در آن شرایط دزفول نیز به اشغال بعثیان در می آمد، ارتباط خوزستان با کشور قطع می گردید و سرنوشت جنگ طور دیگری رقم می خورد.

*تأثیر انقلاب اسلامی بر مردم منطقه

امام جمعه موقت دزفول، با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران، تأثیر گسترده ای بر مقاومت و پایداری مردم کشورهای اسلامی داشته، گفت: اینکه می بینیم مردم یمن با کمترین امکانات و تحریم های گسترده، برای مقابله با دشمن خود برنامه ریزی کرده و جانانه مقاومت می کنند، به تاسی از مردمی است که چندین سال پیش دست به چنین اقدامی زده و پیروز میدان نیز شدند؛ پس باید گفت که مقاومت دیروز مردم ایران اسلامی به ویژه خوزستان، سبب مقاومت امروز مردم یمن و دیگر ملت ها شده است.

*نقش روحانیت در ایستادگی ملت ایران

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، با اشاره به نقش روحانیت در ایستادگی ملت ایران، گفت: روحانیت قشری است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی ایران کرد و در دزفول نیز روحانیون سبب پایداری و مقاومت مردم شدند.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل از دست نرفتن دزفول، حضور و ماندن مردم در شهر و دفاع از تمامیت ارزی کشور بود؛ این حضور همگی به خاطر شخصیت گرانقدر مرحوم آیت الله قاضی(ره) بود که برای لحظه ای هم شهر را ترک نکرد.

*آیت الله قاضی(ره) حاضر به ترک شهر نشد

رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران  با اشاره به نقش کلیدی و محوری مرحوم آیت الله قاضی(ره) در حفظ روحیه مردم، تصریح کرد: با این که منزل ایشان در مرکز موشک باران های دشمن بعثی بود و آسیب هم دید، اما هیچ گاه منزل و شهر خود را ترک نکرده و دوشادوش رزمندگان مقاومت کردند تا جایی که برخی از مردم به این عالم روحانی اعتراض کردند که «چرا شما نمی گذارید مردم از شهر خارج شوند! خون این مردمی که می ریزد بر گردن کیست؟ مرحوم قاضی در پاسخ گفتند؛ من به هیچ کس نگفته ام در شهر بماند! من خودم شهر را ترک نمی کنم»؛ این روحیه مقاوم ایشان، الگوی دیگران برای حضور در شهر و کمک به رزمندگان شد.

*لزوم انتقال فرهنگ مقاومت از طریق رسانه ها

وی در ادامه یکی از راه های انتقال فرهنگ مقاومت و ایستادگی را رسانه های دیداری و شنیداری عنوان کرد و اظهار داشت: امروزه کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که همچنان اسلام حقیقی را درک نکرده و در حال تبعیت از آمریکا هستند، لذا در این برهه خاص، اسلام ناب محمدی باید از طریق رسانه ها به جهان معرفی شود، چرا که این دین همان دینی است که عقلانیت را با ایمان و اندیشه جمع می بندد.

*جهانی شدن مکتب اهل بیت(ع)

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، با بیان این که انتقال اسلام ناب سبب شکل گیری و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در سراسر جهان می شود، گفت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی شیعیان لبنان ضعیف ترین قشر بوده و هیچ جایگاه و موقعیتی در کشورشان نداشتند، اما به برکت انقلاب، حزب الله شکل گرفت و امروز از موقعیت خوبی در لبنان برخوردار است؛ این مسئله نشان از آثار انقلاب در جهانی شدن مکتب ناب شیعی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha