جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انقلاب

حوزه/ کارشناس حوزوی با اشاره به سخن امام خمینی که «ما باید انقلابمان را به جهان صادر کنیم»، گفت: مقصود از این سخن، صدور انقلاب از نظر ایدئولوژیک و فرهنگی به سراسر جهان است و این وظیفه مهم بر عهده حوزه و روحانیت می باشد.

حجت الاسلام مصطفی سردشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به ۴ خرداد ماه، روز مقاومت  و پایداری اظهار داشت: دستور استقامت و پایداری از سوی خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) در ابتدای رسالت ایشان داده شد و در قرآن کریم خداوند می فرماید «فَاستَقِم كَما أُمِرتَ» یعنی استقامت کن به آن چه فرمان یافته ای.

وی، صبر و استقامت را لازمه پیروزی انسان در برابر دشمن دانست و افزود:  پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز مأمور به صبر شدند و مسلمانان نیز به عنوان پیروان آن ها باید از این مهم تبعیت کنیم.

این استاد حوزه با بیان این که تا دنیا پابرجاست وظیفه مسلمانان استقامت و پایداری است، اظهار داشت: هدف خدای متعال از حاکمیت پیامبر و ائمه اطهار گسترش عدالت در سرارس زمین است و همه ما تا ظهور امام زمان(عج) وظیفه داریم استقامت و پایداری کنیم.

حجت الاسلام نصیری، با بیان این که حفظ روحیه مقاومت نیاز امروز جامعه است، تصریح کرد: سردمداران کفر از همه جهات به نظام اسلامی هجوم می آورند و مردم لبنان، عراق، فلسطین، سوریه و بحرین خود نیز در سخنانی انقلاب و آزادی خواهی خودشان را برگرفته از انقلاب اسلامی ایران دانسته اند.

*خاطره ای از یک طلبه اندونزیایی

وی به بیان خاطره ای از طلبه ای اندونزیایی در شهر قم اشاره کرد و گفت: طلبه ای از اندونزی، تعریف می کرد که من ابتدا وهابی بودم و در اندونزی انجمنی با گرایش وهابیت داشتیم که علیه دولت وقت کار می کرد. در آن زمان تصمیم گرفتیم، تعدادی از ما برای تحصیل به قم بیایند. کارها را انجام دادیم و پس از انجام کارهای نهایی، همزمان با جنگ تحمیلی به قم آمدیم. در آن زمان تصور می کردیم حکومت ایران ما را به جنگ با صدام می فرستند! اما واقعیت با تصورات ما بسیار متفاوت بود. پس از مدت زمانی خدمت آیت الله جوادی آملی و مصباح یزدی رفتیم و حقایق را شناختیم از آن جمع ده نفره ۹ نفر شیعه شدند.

امام جمعه سردشت خوزستان، با اشاره به سخنی از امام خمینی مبنی بر «ما باید انقلابمان را به جهان صادر کنیم» اظهار داشت: مقصود از این سخن امام راحل(ره)، صدور انقلاب از نظر ایدئولوژیک و فرهنگی به سراسر جهان و دیگر کشورهاست که این وظیفه مهم بر عهده حوزه های علمیه و روحانیت است.

این استاد حوزه با بیان این که بیداری اسلامی از استقامت و پایداری مردم ایران نشأت گرفته، به عوامل پایداری و مقاومت مردم ایران اسلامی، به ویزه مردم دزفول در طول هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: عشق ملت ایران به اهل بیت(ع) و تأسی از فرهنگ عاشورا و اطاعت از فرمان ولایت سبب شد تا پدران و مادران، فرزندان خود را به جیهه ها بفرستند و آن بزرگ های زرین را برای تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی رقم زنند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha