چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌‌الاسلام علاءدینی دماوند

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) دماوند گفت: جامعه امروز ما برای ادامه پیشرفت ها نیازمند فرهنگ عاشورایی است.

حجت الاسلام محمد علاءالدینی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، با تبریک ایام ماه شعبان المعظم، گفت: ابتدای ماه شعبان، همواره یادآور چهره های ماندگار واقعه ی کربلاست. وجود مقدس امام حسین(ع) به عنوان رهبری شجاع که از جانش گذشت تا اسلام از انحرافات مصون بماند. و حضرت سجاد(ع) نیز به عنوان رهبر و امام شیعیان که بعد از واقعه ی عاشورا، به خوبی پیامِ قیامِ عاشورایی پدر بزرگوارشان را برای مردم تبیین کردند تا هدف اصلی نهضت امام حسین(ع) به فراموشی سپرده نشود.

وی ادامه داد:  وجود نازنین حضرت عباس(ع) که یار باوفای حضرت سیدالشهدا(ع) در آن شرایط سخت و دشوار بود و به همگان شیعه و پیرو بودن به معنای واقعی کلمه را ثابت کرد.

این استاد حوزه،  افزود: انقلاب اسلامی ما نیز به رهبری امام خمینی(ره) برگرفته از پیام های نهضت عاشورا بود. و هدف امام و انقلابیون از ابتدا روشن بود و رزمندگان ما در طول 8 سال دفاع مقدس با الگو گرفتن از رشادت های حضرت ابالفضل(ع) هیچوقت امام خمینی(ره) را تنها نگذاشتند و تا آخرین لحظه ی جنگ در تبعیت از امام سنگ تمام گذاشتند، آزادگان و اسرای ما در بدترین شرایط اسارت و نیز بعد از آزادی، از راه و هدف امام(ره) غفلت نکرده و پیام رسان وقایع 8 ساله در دوران پس از جنگ بودند.

حجت الاسلام علاءالدینی در پایان خاطر نشان کرد: اگر چه ما توفیق درک فیزیکی امام حسین(ع) را نداریم و لکن در عصر غیبت امام عصر(عج) توفیق این را داریم که ادامه دهنده ی راه شهدای کربلا باشیم. و فرهنگ عاشورا را در جامعه  اسلامی نهادینه کنیم، چرا که پیامبر(ص) فرمود « إن الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه؛ حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است». در تاریکی هولناکِ ظلمت ها و هوا و هوس های شیطانی، هرکسی که دنبال چراغ هدایت حسینی راه نیفتد گمراه شده و دچار سردر گمی و هلاکت خواهد شد. به عبارت دیگر، آن امام چراغ هدایت است براى آنهایى که در ظلمات جهل گرفتار آمدند و کشتى نجات است براى آنهایى که در گرداب دنیا دست و پا مى‏زنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha