چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه با بیان اینکه تجمل گرایی در جامعه ریشه دوانده است گفت: ریشه تمام این تجملات تکبر و غرور است و برای ریشه کن کردن آن باید تکبر و غرور را از خود دور کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در جمع کارمندان مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات غرور و تکبر، مادر بسیاری از بدی‌ها است گفت: اولین گناه، غرور و تکبر بود و شیطان به علت تکبرش بر انسان سجده نکرد.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) می‌فرمایند که پدرم گاهی با یک برده مشورت می‌کردند افزود: خداوند در قرآن به پیامبر(ص) فرمان می دهد با انسان‌ها مشورت کن که نشان می‌دهد خداوند تواضع و ادب را دوست دارد.

این خطیب حوزوی اشاره به اینکه علم و حکمت در قلوبی که متکبر هستند و انتقادپذیر نیستند نفوذ نمی‌کند گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که نزدیک‌ترین افراد به من افراد خاکی و افتاده‌اند، کسانی که در همه حال چه در داخل خانه و چه خارج از خانه متواضع هستند و دورترین آدم‌ها به من انسان‌های مغرورند.

وی بیان کرد: خداوند در قرآن فرموده است که بهشت را مخصوص کسانی قرار می‌دهد که حتی اراده برتری یافتن در زمین و اراده ظلم و فساد را نداشته باشد  و یک ذره تکبر و خودبینی در وجود او نباشد.

حجت الاسلام  و المسلمین فرحزاد با بیان اینکه تجمل گرایی در جامعه ریشه دوانده است گفت: ریشه تمام این تجملات تکبر و غرور است و برای ریشه کن کردن آن باید کبر و غرور را از خود دور کنیم.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha