سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
محمد کارگر - یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، از اجرای طرح "مقر کتاب" در این استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، با اشاره به اینکه مسئله فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از دغدغه های اصلی رهبرمعظم انقلاب است، گفت: مقام معظم رهبری معتقدند اگر می خواهیم پرچمدار اسلام در دنیا باشیم، مردم باید کتابخوان باشند و این امر تنها اشاره به مسئولان و طلاب ندارد، بلکه اشاره به عامه مردم دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ابراز داشت: طرحی توسط برخی از حوزه های خواهران از جمله حوزه علمیه قم به نام طرح "مقر کتاب" در حال برگزاری است که اگر به صورت گسترده در کل کشور اجرا شود، تحول بزرگی در امر کتابخوانی اتفاق خواهد افتاد.

وی  در توضیح این طرح گفت: یک گروه کتابخوان در حوزه قم تشکیل شده است که اقدام به مطالعه کتاب های در موضوعات مختلف می کنند و کتاب های مفید را از کتاب های دیگر جدا می کنند و این گروه تاکنون هزاران کتاب را مطالعه کرده و با اجرای طرح های "معلم فهیم"، "نوجوان فهیم"، "یار فهیم"، "همسایه فهیم"، "صدقه کتاب" و "اهداء کتاب" به افراد و خانواده هایی که مشکلاتی در زنگی دارند مراجعه می کنند و برای رفع مشکلاتشان کتاب هایی را در قالب بسته های فرهنگی به صورت هدیه، تخفیف، امانت و... به این عزیزان ارائه می دهند .

حجت الاسلام والمسلمین کارگربا اشاره به این که طرح "مقر کتاب" در یزد نیز کلید خورده است، افزود: کارگاه آموزشی نیز با حضور خانم شکوریان، مسئول طرح"مقر کتاب" قم، در یزد برگزار شد و طلاب شرکت کننده دراین کارگاه با نحوه اجرای آن به صورت کامل آشنا شدند.

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: این طرح ابتداء در دو مدرسه یزد و سپس درکل مدارس استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدعلی احمدی IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام. به اطلاع حجت الاسلام والمسلمین آقای محمد کارگر و سایر دوستان حوزه نیوز میرساند، مقر کتاب قم، با تلاشها و پیگیریهای خانم شکوریان حدود چهارسال و نیم قبل راه اندازی شد. ابتدای فعالیت مقر کتاب از یک زیر راه پله بوده است و این مجموعه در سایه‌ی الطاف حضرت حجت ابن الحسن(علیه السلام) و با تلاشهای مجاهدانه خانم شکوریان و همراهی جمع کثیری از بانوان متعهد قمی، روز به روز گسترش یافت و فعالیتهای خود را افزایش داد. نکته قابل توجه اینکه این مجموعه و تمامی افراد آن مورد تایید نهادها و سازمانهای فرهنگی و دولتی قم می‌باشند. اما هیچیک از این نهادها و سازمانها‌ کوچکترین نقشی در شکل گیری و هدف گزاری و فعالیتهای این مجموعه نداشته و ندارند. در خبر بالا آمده است که حوزه علمیه قم این مجموعه را راه اندازی نموده که این مطلب نادرست است و حوزه علمیه قم کوچکترین نقشی در این زمینه نداشته و ندارد.