جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد رضا حاجتی

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز ، عدم دقت و توجه به فرامین رهبری را سبب شکست در مذاکرات هسته ای برشمرد و گفت: نباید مرعوب دشمن شده و احساس ضعف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، پیش  از ظهر امروز، در اجتماع طلاب و روحانیان اهوازی که با عنوان «لبیک یا خامنه ای»، با بیان این که در ادبیات برخی از مسئولان نگاه به رهنمودهای امام راحل مشاهده نمی شود، اظهار داشت: امام همواره در سخنان خود از ظلم ستیزی و مبارزه با دشمن سخن می گفت و این مسئله باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه موقت اهواز ملت ایران را بصیر و همیشه در صحنه دانست و افزود: مقابله با دشمن و عدم سکوت در مواقع حساس وظیفه ای الهی است.

وی به آیه «وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُواْ لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَمَا ضَعُفُواْ وَمَا اسْتَكَانُواْ وَاللّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ» اشاره کرد و افزود: پیامبران الهی نیز در مقابله با دشمن سکوت نکردند و پای سخن حق ایستادند که این مسئله امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: ما در دوران جنگ و برهه کنونی کم از این موقعیت ها تجربه نکردیم، اما دیدیم که چگونه امثال شهید علی هاشمی و حاج حسن خرازی ها در برابر دشمنان ایستادند و مقاومت کردند.

جهاد تنها در میدان نبرد خلاصه نمی شود

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، حوزه های علمیه و روحانیت را علمدار جهاد در برابر دشمن دانست و افزود: جهاد تنها در میدان نبرد و پرتاب تیر خلاصه نمی شود، گاهی گفتن سخن حق نیز جهاد محسوب می شود، بنابراین حوزه های علمیه و طلاب نباید از سیاست دور باشند و در فضای سیاسی و تبیین مسائل پیشتاز و رو به جلو حرکت کنند.

امام جمعه موقت اهواز، وظیفه شناسی و حرکت متناسب با زمان را از سیره علما برشمرد و خاطرنشان کرد: در تاریخ موارد بسیاری از دشمن شناسی علما به چشم می خورد و دیده ایم که هر گاه دشمن حرف نخست را برای ملت ایران زده علما حرف آخر زده اند و نقشه های دشمن را نقش بر آب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی به واکنش های امام خمینی(ره) در قبال قانون کاپیتولاسیون در تحریم تنباکو اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) که به راستی مردی بی بدیل و روح خدا در کالبد زمان بود، در قبال قانون کاپیتولاسیون فرمود که بنده در خانه به عزا می نشینم و همین سخن سبب شد تا مردم نسبت به جفایی بزرگ که قرار است در حقشان شود آگاه شوند.

امام جمعه موقت اهواز، به مبارزات سیاسی مرحوم ملا علی کنی از فقهای شیعه اشاره و با بیان این که این فرد عالمی زمان شناس است، اظهار داشت: نمی توان در برابر دشمن سکوت کرد و کنج نشست، بلکه باید به پا خواست و حرف حق را گفت.

وی بر اهمیت هوشیاری و احساس نگرانی نسبت به روند مذاکرات تأکید کرد و گفت: اگر نتوانیم در زمان مناسب هوشیار باشیم و حرف حق را بزنیم، خیانت کرده ایم.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای  تصریح کرد: امیدواریم توافقی عادلانه و در دفاع از مصالح نظام و ملت ایران صورت گیرد و باید مراقب بود که در این میدان فریب دشمن را نخوریم.

این استاد حوزه، عدم دقت و توجه به فرامین رهبری را سبب شکست در مذاکرات هسته ای برشمرد و گفت: نباید مرعوب دشمن شد و در این میان هرگز نباید احساس ضعف کرد.

امام جمعه موقت اهواز خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: حماسی حرکت کنید و حماسی مذاکره کنید و اگر می خواهید نرمشی انجام دهید آن نرمش قهرمانانه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با بیان این که از برخی ادبیات ها نگران هستیم و احساس خطر می کنیم اظهار داشت: نباید در مذاکرات به دنبال برد برد بود چرا که دشمن برد ما را نمی خواهد .

امام جمعه موقت اهواز با بابیان اینکه هدف دشمن استحاله انقلاب اسلامی است گفت: در ژنو طی توافقی که صورت گرفت قرار بر برداشتن تحریم ها شد اما هنوز به یک ماه نرسید شرکت های جدید به لیست تحریم ها افزوده شد.

وی به گستاخی مقامات آمریکایی از جمله اوباما و جان کری در قبال ملت ایران اشاره کرد و افزود: ما با دولتمردانی خبیث طرف هستیم که به دنبال ذلت ملت ایران هستند، اما آنها باید بدانند که دین و اعتقاد ما اجازه نداده که زیر بار ذلت برویم.

وی با بیان این که ملت ایران زیر بار ننگ پروتکل الحاقی نخواهد رفت، اظهار داشت: پروتکل الحاقی ننگی است بزرگ و به معنای این است که غربی ها در هر زمان و از هر کجا که بخواهند بازدید انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی نقطه قوت تأسیسات نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران را  عدم وابستگی به خارج دانست و افزود: پروتکل الحاقی به معنای شناخت مناطق مهم نظامی ایران از سوی دشمن است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که هرکجا دیده شد که دشمن طمع کرده باید با صدای بلند جوابشان را داد و برسینه آن ها کوبید تصریح کرد: آمریکایی ها در مذاکرات نشان دادند اهل دبه کردن هستند.

وی با بیان این که از شیعه صلح طلب تر وجود ندارد و ما به دنبال صلح و آرامش هستیم اظهار داشت: آمریکا در منطقه ذلت خود را می بیند و ما آماده ایم جان ناقابل خود را تقدیم اسلام و انقلاب کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha