جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مسئولین باید روحیه انتقاد پذیری داشته و در برخورد با مردم بهترین رفتار را ارائه دهند و نباید با رفتار نامناسب خود موجب بدنامی شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار جمعی از کارشناسان و ائمه جماعات راه آهن کشور که در مدرسه امیر المومنین(ع) قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت مهدی(عج)، به صفات مومنین در قرآن اشاره کردند و اظهار داشتند: توکل به خدا،  اقامه نماز،  انفاق در راه خدا، ترس از خشیت الهی، پیشرفت دائمی، از جمله  صفات مومنین است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که اگر انسان توکل به خدا داشته باشد از چیزی نمی ترسد افزودند: قرآن در همه امور زندگی جامعیت دارد و برنامه دقیقی را بیان کرده است و اگر انسان براساس این آموزه ها حرکت کند به سعادت خواهد رسید.

ایشان به برنامه های دین اسلام اشاره کردند و ابراز داشتند: در اجتماعات برنامه هایی است که باید رعایت شود؛ مانند خانواده، جامعه، مدرسه و سفر ، توجه به این شرایط  از ضروریات می باشد.

این مرجع تقلید گفتند: توجه به نماز از برنامه هایی است که در سفر و اجتماع به آن توجه شود و نباید در مملکت جمهوری اسلامی به اقامه نماز کوتاهی شود و برای تحقق این امر مسئولین باید همه نوع همکاری برای اقامه این فریضه در سفرهایی که زمینی و هوایی صورت می گیرد انجام دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: برخورد مناسب با مردم و کمک به مردم، نیازمند در سفر و زمان شناسی و رعایت زمان از جمله آداب اجتماعی در مسافرت است و اسلام تاکید فراوانی بر اهمیت آن دارد.

ایشان در توصیه به مسئولین راه آهن خاطر نشان ساختند: مسئولین باید روحیه انتقاد پذیری داشته و در برخورد با مردم، بهترین  رفتار را ارائه دهند و نباید با رفتار نامناسب خود موجب بدنامی شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: از برنامه هایی که باید به آن توجه داشت، رعایت حقوق مردم در مسافرت است. حقوق مردم را نباید نادیده گرفت و از جمله حقوق مردم این است که برنامه ناوگان هوایی و زمینی بر اساس زمان تعیین شده حرکت کند؛  اگرچه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در برنامه های خود حرکت منظمی داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha