شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ مبلغان و مدیران مدارس امین باید بدانند که امروز بهترین فرصت برای توسعه فعالیت های دینی و مذهبی در بین جوانان و به خصوص دانش آموزان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری، ظهر امروز در همایش مبلغان و مدیران مدارس امین استان قم  که در خانه معلم این استان برگزارشد با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، اظهارداشت: حضرت بیان می کنند کسی خوشبخت است که کار امروزش را خوب انجام دهد و کارهای گذشه خود را نیزبا برنامه ریزی درست جبران کند.

وی افزود: امروز نیز باید فرصت هایی که در این سالها از دست دادیم را جبران کنیم و به همین دلیل، باید گفت در این 36سال شاید به اهداف بزرگی رسیدیم، ولی فرصت های بسیار دیگری برای خدمت رسانی وجود دارد که باید به آنها برسیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: سندهای چشم انداز بسیاری در کشور تدوین شده که یکی از آنها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید آنها را در جامعه نهادینه کنیم.

وی گفت: همیشه بر لزوم توسعه فعالیت های مشترک حوزه و آموزش و پرورش تاکید می شد، ولی بسیاری این همکاری را دور از ذهن می دانستند، اما این همکاری با ایجاد مدارس امین در بهترین حالت خود در حال انجام است.

معاون جامعه مدرسین تصریح کرد: مبلغان و مدیران مدارس امین باید بدانند که امروز بهترین فرصت برای توسعه فعالیت های دینی و مذهبی در بین جوانان و به خصوص دانش آموزان ایجاد شده است.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان خروجی کمیسیون های تخصصی سازمان ملل عنوان شده است همه و همه بر لزوم توسعه فعالیت های آموزشی در مدارس و اهمیت نقش معلم تاکید می کنند.

وی افزود: در این پژوهش ها آمده است که سیستم تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کلید تغییر مسیر جهانی است، اگر بخواهیم تغییری در جامعه جهانی ایجاد کنیم باید از مدرسه این تحولات را در اجتماع ایجاد کنیم؛ در بخش دیگری از آن آمده است که هیچ اصلاحی نمی تواند بدون همکاری و مشارکت فعال معلمان موفق به انجام برسد.

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهارکرد: پژوهش های جهانی نشان می دهد که تاکید اسلام روی مساله تعلیم و تعلم و ارزش گذاری برای معلمان چقدر درست و عالی است و قطعا هیچ راهی برای مقابله با ابزارهای فریبنده دنیای امروز جز با سلاح آموزش و تربیت و تهذیب جوانان نداریم.

وی گفت: مدیران مدارس و معلمان باید به تک تک دانش آموزان به این چشم نگاه کنندکه آنها روی ممکن است مثل مراجع و رهبر انقلاب و بزرگان این کشور که روزی پشت همین میزها می نشستند به این مدارج برسند؛ پس باید از ابتدا روی ذهنیت بچه ها کار کنند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: باید بدانیم که اگر یک دانش آموزش در دبستان و راهنمایی پایه های دینی و اعتقادی اش قوی شود در آینده دیگر در دانشگاه با هر بادی اعتقادش نمی لرزد و می تواند در مقابل شبهات محکم باشد.

وی گفت: باید بدانیم که آموزش و پرورش مرکز است و اگر بخواهیم نسل بهتری داشته باشیم نیازمند همکاری اهالی دین و حوزه با آموزش و پرورش و تلاش در جهت رشد جوانانمان باشیم، در این عرصه حوزه و آموزش و پرورش باید به وظایف خود به هر ترتیبی عمل کنند و طلاب و مبلغان فرهنگیان باید بدانند حوزه علمیه تلاش های آنها را ارج می نهد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha