جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سمیعیان

حوزه/ مدیر مدرسه امام علی بن موسی‌الرضا(ع) گفت: بهترین راه شناخت امام زمان(عج) مراجعه به قرآن و روایات پیامبر(ص) و ائمه(ع) است و اگر کسی بخواهد شناخت بیشتری به دست آورد می‌تواند به بشارت‌هایی که پیامبران(ع) داده‌اند رجوع کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی سمیعیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام زمان(عج) گفت: یکی از وظایف منتظران حضرت مهدی(عج) و کسانی که در عصر غیبت امامت حضرت را پذیرفتند شناخت نسبت به امام و وظایفی است که دارند.

وی بیان کرد: بهترین راه شناخت امام زمان(عج) مراجعه به قرآن و روایات پیامبر(ص) و ائمه(ع) است و اگر کسی بخواهد شناخت بیشتری به دست آورد می‌تواند به بشارت‌هایی که پیامبران(ع) داده‌اند رجوع کند.

مدیر مدرسه امام علی بن موسی‌الرضا(ع) ادامه داد: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که شبهات بسیاری در مورد مهدویت وجود دارد و اگر بخواهیم از کانال‌های دیگری به این شناخت دست‌یابیم دچار انحراف خواهیم شد.

وی تصریح کرد: برای شناخت امام زمان(عج) در ابتدا باید حضرت را به خوبی بشناسیم و او را باور کنیم و در مرحله بعد باید ببینیم که انتظارات امام (عج) از ما چیست و ما چه وظایفی داریم.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان گفت: الحمدالله در دوره‌ای که ما زندگی می‌کنیم منابع بسیار قوی‌ در زمینه مهدویت وجود دارد که می‌توانند راه گشای اقشار مختلف جامعه باشد.

وی با اشاره به این که از قدیم مدعیانی سعی می‌کردند از خلاء حضور امام برای خودشان جایگاهی ولو به ظاهر معنوی و مقدس ایجاد کنند، گفت: در روایت داریم که هر کسی که در زمان غیبت ادعای ارتباط با امام زمان را دارد نباید به او اعتماد کرد پس نباید فریب افرادی را که می‌خواهند از این موضوع سوء استفاده کنند را خورد.

مدیر مدرسه امام علی بن موسی‌الرضا(ع) عنوان کرد: بسیاری از فرقه‌های نو ظهور که اکنون دامن بسیاری از جوانان را گرفته است از همین ادعاهای دروغین ناشی می‌شود و مردم باید شناخت و معرفت را از کانال صحیح بگیرند.

وی با اشاره به بزرگانی که با امام زمان(عج) ارتباط داشته‌اند گفت: وقتی به زندگی بزرگانی که با امام زمان(عج) ارتباط داشته‌اند توجه می‌کنیم می‌بینیم که آنها در رفتار و گفتار تلاششان بر این بوده است که مردم را به سمت وظیفه‌ای که نسبت به امام زمان(عج) دارند سوق دهند نه اینکه خود را محور قرار دهند.

مدیر مدرسه امام علی بن موسی‌الرضا(ع) با بیان این که هر جایی ادعایی مطرح می‌شود و تلاش می کند خود را مطرح کند باید پی ببریم که این ادعا دروغین است افزود: مردم باید مدعیان دروغین که گاهی دشمنان آنها را تقویت می‌کنند را به خوبی بشناسند و بدانند راه درست آن راهی است که ائمه(ع)، مراجع و امام (ره) و رهبری بیان کرده‌اند.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha