پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام اسماعیلی بوستان کتاب

حوزه/ مدیرعامل بوستان کتاب قم گفت: جامعه‌ای که منتظر منجی بوده و چشمش به افق‌های دور است دارای حیات، بالندگی و پویایی است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل اسماعیلی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام زمان (عج) گفت: جامعه‌ای که منتظر منجی بوده و چشمش به افق‌های دور است دارای حیات، بالندگی و پویایی است.

وی بیان کرد: جوامعی که از این امتیاز محروم هستند دچار یاس می‌شوند و در برابر این سؤال قرار می‌گیرند که آینده چه خواهد شد.

مدیرعامل بوستان کتاب قم ادامه داد: وقتی آینده‌ای برای بشریت ترسیم می‌شود و فطرت انسان‌ها طالب چنین جایگاهی باشد امید، حیات و پویندگی در جامعه به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) به عنوان دوازدهمین امام در راستای همین تفکری که پدران بزرگوارشان تعقیب می‌کردند حرکت می‌کنند گفت: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم می‌بینیم که بیشترین تلاش ائمه(ع) این بود که مردم عارف به دین شوند و هرچه معرفت آنها بیشتر شود کمتر در برابر مسائلی که در جامعه رخ می دهد آسیب می‌بینند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی با بیان اینکه اولویت نخست علاقه‌مندان به امام زمان(عج) این است که معرفتشان نسبت به دین و ارزش‌های واقعی و معرفتی بیشتر شود گفت: اگر معرفت درست باشد به دنبالش عمل به وجود می‌آید یعنی اگر به درستی امام را بشناسیم و جایگاه واقعی‌اش را به درستی بدانیم خودش ما را به سمت عمل سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه کسب معرفت درست وظیفه اصلی ما است و اگر آمیخته با ضعف‌ها و کاستی‌ها باشد نتیجه معکوس می‌دهد ابراز داشت: معرفت درست ما را وادار به عمل می‌کند و به یک انسان کامل که امام به آن دعوت می‌کند تبدیل می‌شویم و به تحقق جامعه آرمانی خواهیم رسید.

مدیرعامل بوستان کتاب قم عنوان کرد: وقتی که پیروان اسلام همه عارف به اسلام باشند و به معرفت خودشان عمل کنند جامعه ما یک جامعه آرمانی می‌شود و این جامعه چیزی است که امام زمان(عج) دوست دارند و امام حسین(ع) نیز به خاطر آن شهید شدند.

وی با اشاره به اینکه در بحث مهدویت دچار دو نوع آسیب هستیم گفت: یک سری از این آسیب‌ها فتنه‌ای از ناحیه بیگانگان است که می‌خواهند مردم را از این قیام بزرگ دلسرد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی افزود: نوع دیگر آسیب‌ها ضعف‌هایی است که در اثر جهالت، نادانی و عدم معرفت صحیح به اسلام در جوامع رخنه کرده است و به صورت عادت اجتماعی در آمده است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که با هر دو دسته از این آسیب‌ها مقابله کنیم گفت: ما امام زمان(عج) را منجی‌ای می دانیم که می‌آید و بشریت را نجات می‌دهد و جامعه‌ای آرمانی را بر پایه خرد، عقل و ایمان است تشکیل می‌دهد و همه انسان‌ها در جامعه، انسان‌هایی فرهیخته و عدالت مدار هستند و لذا همه ارادتمندان به آن حضرت باید تلاش کنیم که معرفت و محبت به آن بزرگوار محبتی عقلانی و درست باشد و آن حضرت چراغ راه ما باشد تا آسیب نبینیم.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha