چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام مومنی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه به تبیین بخشی از فضایل احیای شب نیمه شعبان پرداخت.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با تاکید بر این که احیای نیمه شعبان مایه زنده ماندن قلوب می شود، ابراز داشت: توصیه من به همه مومنین و مومنات این است که از شب نیمه شعبان غفلت نداشته باشند چرا که شب بسیار عزیزی است و روایات بسیاری داریم که دعا در این شب عزیز و پرفضیلت مستجاب می شود و حتی به این مساله اشاره شده که خدای متعال گناهان کبیره را می بخشد.

وی افزود: احیای نیمه شعبان دارای ارزش و فضیلت بسیاری است که به لطف الهی چند سالی است به برکت تاکیدات خاص علما و مراجع عظام تقلید، کم کم جای خود را در کشور بازکرده است.

این خطیب حوزوی همچنین با اشاره به این که غسل در شب نیمه شعبان و استغفار باعث آمرزش گناهان است، گفت: امیرالمومنین علی (ع) در حدیث شریفی می فرمایند کسی که شب نیمه شعبان را احیا بدارد ، به خدا قسم که جان علی در ید قدرت اوست، حتماً پروردگار عالم جواب خواسته او را می دهد.

وی اضافه کرد: از جمله اعمال مستحب این شب، خواندن نماز جعفر طیار است که ثواب بسیاری دارد.

حجت الاسلام مومنی همچنین با اشاره به فضیلت عظیم زیارت امام حسین(ع) در نیمه شعبان بیان داشت: کسی که نیمه شعبان پایش به کربلا برسد، خدا این دستی که در حرم مطهر سیدالشهدا(ع) در این شب عزیر به سویش بلند می شود را نااُمید نمی سازد و این به خاطر جایگاه رفیع قبولی دعا در زیر قبه و بارگاه حسین بن علی (ع) است.

وی با بیان این که شب نیمه شعبان شبی است كه درهاي آسمان در آن باز مي‌شود، گفت: اساساً شب نیمه شعبان از چنان اهميتي برخوردار است كه هم‌رديف شب‌هاي قدر قرار داده شده و بهترین فرصت است تا با خدای متعال خلوت کرده و خواسته های خود را از او بخواهیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha