پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید موسی ابراهیمی مدیر حوزه قزوین

مدیر حوزه علمیه استان قزوین، با تاکید بر لزوم اتحاد در امت اسلامی در شرایط کنونی جهان، مهدویت را یکی از ظرفیت های مهم در ایجاد اتحاد مسلمین خواند.

حجت الاسلام والمسلمین سید موسی ابراهیمی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اهمیت مهدویت در اسلام، اظهارداشت: مهدویت از موضوعاتی نیست که صرفا به شیعیان ارتباط داشته باشد، بلکه امری است که در همه ادیان و مذاهب از آن سخن به میان آمده است .

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: در میان مسمانان نیز این امر بارها در کتب اهل سنت و شیعیان آمده، به طوری که در کتب علمای بزرگ اهل سنت چون صحیح بخاری براین امر تاکید شده است.

وی، با اشاره به کتاب موسوعة كلمات الرسول الاعظم(ص) در 14 جلد که به قلم خودش نگاشته شده، گفت: در این موسوعه بیش از 600 حدیث از پیامبر اکرم (ص) درباره امام مهدی (عج) گردآوری شده است.

حجت السلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به مقبولیت مهدویت در بین تمام ادیان و مذاهب، تصریح کرد: امروز در شرایطی که جهان اسلام نیاز به اتحاد و همدلی دارد، قطعا مهدویت می تواند در این زمینه عامل و محوری برای وحدت مسلمین باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با اشاره به برخی آسیب هایی که مهدویت را  تهدید می کند، اظهارداشت: یکی از عوامل مهم در این زمینه، اطلاع کم و ناقص عموم مردم از مسئله مهدویت است، در صورتی که باید تمام ابعاد این مسئله برای مردم تببیین و تحلیل گردد که اگر این اتفاق بیفتد، قطعا دیگر شاهد انحراف و آسیبی درا ین حوزه نخواهیم شد.

وی معتقد است: روحانیت باید در تبیین ارزش ها و آموزه های مهدوی پیشگام بوده و به مبارزه با انحرافات بپردازد و اگر این مهم به همت رسانه ها تکمیل و اطلاع رسانی شود، ریشه بسیاری از انحرافات خشک خواهد شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha