شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام باطنی اصفهان

جانشين مديريت حوزه اصفهان، گفت : امام خمینی موفقیت جهان اسلام را یکپارچگی و وحدت در میان اقوام و مذاهب امت اسلامی می دانستند.

حجت الاسلام عليرضا باطنی، در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان،  با اشاره به تاریخ جهان اسلام و انقلاب اسلامی تصریح کرد : در دوره معاصر در جهان اسلام اتفاق بزرگی رخ داد که که جهان اسلام و مردم را به طور کامل تحت تاثیر خود قرار داد.

وي  گفت : انقلاب مردم ایران در آن دوره بر مبنای آموزه های اسلامی به رهبری امام رضوان الله، در دوره ای که دین و مذهب افیون جامعه معرفی شده بود صورت پذیرفت .

جانشين مديريت حوزه علميه اصفهان با اشاره به این نکته که حداکثر رابطه فردی بین انسان و خدا برای دین تعریف شده بود ، افزود :در دوران پهلوی، نقشی در اجتماع برای دین تعریف نشده بود لذا حضرت امام از سیره معصومین و آموزه های اسلام ناب، تعالیم انبیاء، آیات و سیره پیامبر یک مبارزه طولانی را شروع کردند که در سال 57 به ثمر نشست .

وی با بیان اینکه، این حرکت و قیام امام مبتنی بر باور ها و اعتقاد های دینی بود، یادآورشد:  آموزه های عاشورایی سنگ بنای نهضت امام در برخورد با طاغوت و دشمنان اسلام و آموزه های سبز مهدوی افق نگاه و چشم انداز نهضت بوده است .

وی بیان داشت : دستاورد های امام، عدالت خواهی ، پویایی جامعه و خود اتکایی در حکومت اسلامی و اعتماد به نفس و عزت امت اسلامی بوده است .

جانشين مديريت حوزه علميه اصفهان اشاره کرد : جهان اسلام هرچند دیر اما به هر حال پیام های امام که بر خاسته از اسلام ناب بود دریافت کردند .

وی در ادامه گفت : اتفاقاتی که امروزه در سوریه، بحرین، یمن، عراق و افغانستان انجام شده است همه به نوعی در راستای تاثیراتی که امام در آن دوره ایجاد کرده اند ، ارزیابی می شوند .

حجت الاسلام باطنی ادامه داد: به نظر می رسد طرفداران اسلام آمریکایی و قدرت های بزرگ تلاش می کنند از درون اسلام گروه هایی را روبروی اسلام قرار دهند .

جانشين مديريت حوزه علميه اصفهان با شاره به اینکه هر چه پیش می رویم جهان اسلام آگاه و روشن تر می شود، بیان داشت: امروزه چشم همه فرهیختگان جهان اسلام به ایران اسلامی است .

وی ادامه داد : برنامه بلند مدتی که امام با بصیرت و معرفت افزایی انجام داده با استدلال و تبیین معارف معصومین، دل های زیادی را به سمت اسلام کشیده است .

حجت الاسلام باطنی معتقد است: اگر امروزه سکان انقلاب در دست امام بود همان شیوه دوران معاصر را دنبال می کردند و امت اسلامی را به صورت جامعه جلاله توحید و حضور در زیر چتر ولایت نبی اکرم  و حول محور قرآن حرکت می دادند .

وی افزود : خوشبختانه در این دوره رهبر جامعه اسلامی ما ، به جای پرداختن به مسائل ریز جهان اسلام ، كلان نگر بوده و دشمن بزرگ یعنی استکبار را هدف گرفته اند، قطع به يقين براساس وصايا باقي مانده از امام راحل براي ما، خواسته امروز امام خميني(ره) از ما حفظ وحدت  و انسجام جامعه اسلامي ايران  و جهان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha