سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام رسول ملکیان اصفهان

استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت جامعه اسلامی و مسلمانان، مسئله بسیار مهمی است که همیشه جهان اسلام از آن رنج می برد، گفت: امام خمینی (ره)، الگوی مدیریتی قوی برای جهان اسلام هستند.

حجت الاسلام رسول ملکیان اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اصفهان،  با اشاره به اینکه چهار بعد اسلام شناسی ؛ جامعیت؛ عمل به اسلام ؛ مدیریت ورهبری شخصیتی امام خمینی (ره) دارای اهمیت خاصی است ، عنوان داشت: امام راحل، اسلام شناس کامل بود، به گونه ای که ایشان، اسلام را فقیهانه شناخته بود.

وی افزود: امام راحل، بعد فقهی ، ابعاد اجتماعی ومعرفتی اسلام را عمیقاً شناخته بود، به همین دلیل، علاوه بر احکام فردی، اجتهاد کاملی نسبت به احکام جاری اجتماع و مسائل مسلمین داشت.

این کارشناس مذهبی با اشاره به جامعیت نگرش امام نسبت به اسلام، ابراز داشت: بسیاری از اشخاص و دانشمندان اسلامی بیشتر در حوزه فقه و اجتماع و یا ابعاد عرفانی، اخلاقی، سیر و سلوک، منطق، کلام و تاریخ اسلام به مطالعه و تحقیق پرداخته اند.

بینش جامع امام خمینی (ره) نسبت به اسلام

این استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بینش جامعی نسبت به اسلام پیدا کرده بودند، یادآور شد: ایشان، سعی می کردند که در موقعیت استادی در حوزه های ایران و نجف، این روحیه را به شاگردان خود نیز ارائه و القا کنند تا دید جامعی نسبت به شناخت اسلام داشته باشند.

حجت الاسلام ملکیان اصفهانی  با اشاره به اینکه امام راحل، الگوی عملی برای مسلمانان معاصر در سراسر جهان هستند، بیان داشت: ایشان حتی به انجام مستحبات، ترک مکروهات و اجتناب از بسیاری از مباحات اهتمام داشتند.

امام خمینی (ره)، تئوری پرداز و نظریه پرداز اسلامی صرف نبودند

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره)، فقط تئوری پرداز و نظریه پرداز اسلامی صرف نبودند، گفت: بسیاری از انسان های مسلمان و غیرمسلمان که به امام گرایش و علاقه پیدا کردند، به این دلیل بود که ایشان را عامل به اسلام می دانستند.

این استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: مدیریت جامعه اسلامی و مسلمانان، مسئله بسیار مهمی است که همیشه جهان اسلام رنج از آن می برد و درحال حاضر نیز دربرخی کشورهای اسلامی، قابل مشاهده است.

وی گفت: در کشورهای اسلامی، افراد مجتهد و اسلام شناس شیعه و سنی فراوانی داریم که نمی توانند به خوبی امت خود را مدیریت کنند و جامعه را به سمت صلاح به پیش ببرند.

حجت الاسلام ملکیان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) الگوی مدیریتی قوی برای جهان اسلام هستند، تأکید کرد: امام در بعد مدیریتی توانستند انقلاب اسلامی ایران را مدیریت کنند.

این کارشناس مذهبی افزود: شبهه افکنی های زیادی در باره اسلام و جامعه اسلامی شد، ولی امام خمینی (ره) با مدیریت خوب خود توانستند، آن را مدیریت کنند؛ امروز هم تمام سیره علمی وعملی حضرت امام راحل را در مقام معظم رهبری بخوبی می توان مشاهده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha