چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام فرجام حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: بايد هدف فرهنگي قرآن و سنت را دنبال كنيم تا در نهايت سربازان جبهه فرهنگي امام زمان (عج) تربيت شوند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين فرجام، در آيين افتتاح ساختمان مدرسه علميه باقرالعوم (ع) راز و جرگلان در خراسان شمالي، طلاب جوان را سربازان اردوگاه فرهنگي امام زمان (عج) خواند و گفت: مدرسه علميه اردوگاهي است كه خروجي آن بايد سرباز پاك باخته و آماده به رزم آن حضرت در آوردگاه فرهنگ باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان تصريح كرد: بايد هدف فرهنگي قرآن و سنت را دنبال كنيم تا در نهايت سربازان جبهه فرهنگي امام زمان (عج) تربيت شوند.

وي با بيان اينكه انقلاب حضرت مهدي (عج) فرهنگي است، ابراز داشت: رشد فرهنگي در اين انقلاب مي باشد يعني نهضت ايشان تحولي روحي و معنوي در ميان مردم  بوده و رسانه ها و ماهواره هايي كه امروز در اختيار فساد، آلودگي و گناه است، آن زمان در اختيار تحول فرهنگي قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمين فرجام با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي هم يك انقلاب فرهنگي است، گفت: اين انقلاب الگو گرفته از انقلاب پيامبر (ص) است كه در جامعه با حركتي فرهنگي انجام شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، انقلاب امام خمینی(ره) را تسخير دل هاي مردم و تحول روحي و معنوي در آنان دانست و ابراز داشت: در اختيار قرار گرفتن دل هاي مردم به معني پيروزي انقلاب است و اگر كسي از نظر نظامي بر جسم مردم حكومت كند ،بر دل آنها حاكم نخواهد شد؛ همان طور كه رضاخان با حكومتي نظامي اين كار را كرد.

وی با اشاره به اينكه تمام هشت سال دوران دفاع مقدس نيز فرهنگي بوده است، يادآور شد: انقلاب به معني تحول دروني انسان است و اين همان نكته اي است كه بين رزمنده ها در دوران دفاع مقدس مشاهده مي شد.

حجت الاسلام و المسلمين فرجام با بيان اينكه سه معيار فرهنگي در سوره طه، مصداق كامل سه ويژگي امام راحل(ره) بود، اظهار داشت: اگر بخواهيم راه و مسير ايشان را ادامه دهيم بايد به اين نكته ها توجه كنيم.

وي با اشاره به دو آيه «و من ياته مؤمنا قد عمل الصالحات فاولئك لهم الدرجت العلى* جنات عدن تجرى من تحتها الانهار خالدين فيها و ذلك جزاء من تزكى(طه/75 و 76)» اظهار داشت: بنابراين، اولين ويژگي، ايمان و باور به راهي است كه انتخاب كرده ايم؛ همانطور كه امام خميني(ره) اين گونه بودند.

مدير حوزه علميه خراسان، عمل صالح به جا، به موقع و به اندازه را دومین ویژگی دانسته و گفت: امروز طلاب باید به صورت جدي درس بخوانند كه اين امر در سال هاي ابتدايي طلبگي از اهميت خاصي برخوردار است.

وي با بيان اينكه امروز بايد ببينيم كه چه وظيفه و تكليفي داريم، اظهار داشت: خودسازي، معنويت و تهذيب ويژه ديگري است كه بايد نسبت به آن توجه كرد.

برپایه این گزارش، در اين آيين كه دكتر جعفري، نماينده مردم اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي، ائمه جمعه و جماعات،‌ فرماندار، بخشدار، شهردار، فرماندهان سپاه و بسيج، تعدادي از اقشار مردم، روحانيون و طلاب راز و جرگلان حضور داشتند، ساختمان مدرسه علميه باقرالعلوم (ع) توسط حجت الاسلام و المسلمين فرجام افتتاح شد.

همچنين در حاشيه اين مراسم، سه استاد سراي اين مدرسه نيز توسط مدير حوزه علميه خراسان افتتاح گرديد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha