جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 351175
۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
لطفیان - خراسان جنوبی

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از شب های سال که احیای آن سفارش شده، شب با برکت نیمه شعبان است و در بعضی از احادیث احیای آن را برابر با شب قدر دانسته اند گفت: مراسم معنوی احیای شب نیمه شعبان در مساجد خراسان جنوبی برگزار می شود.

حجت الاسلام کاظم لطفیان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در بیرجند، با بیان اینکه این مراسم برای اولین بار به‌صورت گسترده در خراسان جنوبی برگزار می‌شود بیان داشت: مسئولان در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان همراه با معنویت نظارت داشته باشند به گونه ای که شأن این ایام حفظ شود.

وی با بیان اینکه دعا دو اثر بیرونی و درونی دارد اظهار داشت: اگر دعای خالصانه و همراه با تضرع بصورت دسته جمعی باشد، موجبات استجابت دعا بیش از پیش ممکن می شود .

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان داشت:انسان اگر بتواند با دعا انس پیدا کند، می‌تواند در برابر همه مشکلات پیروز شود، نکته دیگر این است که دعا قضا و قدر را دفع می‌کند، خواندن دعاهای واردشده از ناحیه معصومان(ع) قضاها و قدرها را از سر راه انسان برمی‌دارد.

وی با اشاره به عظمت نیمه شعبان،گفت:در روایات بیان شده که مقدمات شب قدر در این شب فراهم می شود و اعمالی که در شب های قدر انجام می دهیم از قبیل دعا، غسل و عبادت؛ در این شب نیز باید انجام شود.

حجت الاسلام لطفیان افزود: مراسم احیای نیمه شعبان سه‌شنبه ١٢خردادماه ساعت 30/10در مسجد امام جعفر صادق(ع) دانشگاه بیرجند و مسجد ولی‌عصر(عج) دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند با حضور مبلغان و اساتید برجسته حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی برگزار می شود.

حضور آیت الله حائری شیرازی در جشن ها

وی اظهار داشت: جشن نیمه شعبان با حضور آیت‌الله حائری شیرازی در مهدیه بیرجند و حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در مسجد امام حسین(ع) برگزار خواهد شد که مردم می‌توانند به همراه خانواده‌های خود در این جشن‌ها حضور یابند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان روایتی از امام سجاد(ع) در مورد جایگاه ویژه نیمه شعبان که می فرمایند: « در این شب خداوند فضل خود را نصیب بندگان می کند و گناهان آن ها را می بخشد»، اظهار کرد: در این شب دعا به اجابت خیلی نزدیک بوده و مقدرات تعیین می شود.

وی افزود:ایام نیمه شعبان فرصتی است تا با امام عصر(عج) آشنا شویم و زندگی، سیره و شخصیت او را بهتر بشناسیم و جشن های نیمه شعبان بتواند بصیرت افزایی و دانش افزایی کند و اطلاعات آنها را افزایش دهد و علاوه بر شادی و نشاط افزایش اطلاعات دینی مردم را به همراه داشته باشد.

وی ﺑﺎﺑﯿﺎن اینکه اﯾﺠﺎد آﮔﺎھﯽ و آﻣﺎدﮔﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪﺑﺸﺮی ﺑﺮای ﺣﻖ و ﺣﻘﯿﻘﺖ از وظﺎﯾﻒ ﻣﺴئوﻻن، وﻋﺎظ و ﺳﺨﻨﻮران اﺳﺖ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ھﻤﻪ ﻣﺎﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ اﻧﺪازه ﺧﻮد در آﮔﺎھﯽرﺳﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ در ﺧﺼﻮص اﻣﺎم زﻣﺎن(ﻋﺞ) ﺗﻼش ﮐﻨﯿﻢ.

وی با بیان اینکه کارشناسان و مبلغان در جشن های نیمه شعبان به تبیین فسلفه انتظار و وظایف منتظران حضرت مهدی موعود (عج) بپردازند اظهار داشت: ضروری است نسل جوان و نوجوان ما با فرهنگ مهدویت و امام زمان (عج) آشنایی داشته و در این زمینه باید والدین تلاش کنند تا فرزندان خود را با فرهنگ مهدویت و انتظار آشنا کنند.

حجت الاسلام لطفیان خطاب به جوانان ابراز داشت:جوانی که به امام زمان(عج) علاقه‌مند است باید آنچه امام زمان(عج) دوست دارد را دوست داشته و از هرچه امام زمان(عج) اکراه داشته و ناخوشایند ایشان است گریز داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی غسل کردن،احیاء این شب به نماز، دعا و استغفار،زیارت امام حسین علیه السلام ،خواندن صد مرتبه آیه مبارکه « أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُكُمْ خُلَفَاء الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَّعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَّا تَذَكَّرُونَ ،قرآن به سر گرفتن ،خواندن فرازهایی از دعای ندبه را از اعمال این شب ذکر کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha