پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
زمانی قمشه ای

حوزه/ می دیدم مردم در کنار محراب مرحوم آیت الله میرزا حبیب الله گلپایگانی، صف می کشیدند و ایشان با تلاوت آیه "وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنینَ" آنها را از دردهای جسمی و روحی شفا می داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین زمانی قمشه ای، امروز در چهارمین همایش "طبیب روحانی"(نکوداشت آیت الله العظمی جوادی آملی)، در دانشگاه علوم پزشکی تهران در چهارمین همایش طبیب روحانی گفت: در آموزه های دینی ما علم نجوم و فقه در کنار هم آمده. در قرآن کریم نیز از حضرت عیسی(ع) و حضرت ابراهیم(ع) مواردی برای شفای روحی بیماران می بنیم، لذا برخی اطباء که به طب روحانی گرایش داشته، در نوشته های خود "هوالشافی" می نویسند.

این استاد حوزه ادامه داد: وجود مقدس حضرت محمد (ص) طبیبی دوار برای بیماران خود بود، یعنی نفس مردم را از جهل بیرون آورده و سر سفره علم می نشاند، این امر اساس برنامه پیامبران الهی بوده است.

وی با نقل خاطره ای، ابراز داشت: مرحوم آیت الله میرزا حبیب الله گلپایگانی، امام جماعت مسجد گوهر شاد بود و درس خارج هم تدریس می کرد، آن زمان می دیدم مردم در کنار محراب او صف می کشیدند و ایشان با تلاوت آیه "وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنینَ" آنها را از دردهای جسمی و روحی شفا می داد.

این استاد حوزه  در ادامه با بیان این که بیان فضائل حضرت آیت الله جوادی آملی در این جلسه نمی گنجد، گفت: ایشان از آیات قرآن نکات بسیار سودمندی استخراج کرده اند و به عنوان یک مستنبط قرآنی شناخته می شوند.

وی با اشاره به این که حضرت آیت الله جوادی آملی فصول الحکم را با حالت تحقیق تدریس می کردند، افزود: ایشان تفسیر را به عنوان آخرین مرحله تکامل عینی یک دانشمند تلقی می نمایند

حجت الاسلام والمسلمین زمانی قمشه ای خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی، یارو همراه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است و امیدواریم دین خود را به این ستاره های درخشان آسمان معرفت ادا کنیم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha