جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
غروی

حوزه / عضو شوای عالی حوزه های علمیه گفت: طبیبان روحانی می‌توانند به تقویت روح و جسم به طور همزمان کمک کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سید محمدغروی، در چهارمین همایش طبیب روحانی با بیان اینکه آیات مختلف و روایات زیادی در مورد عالمان وجود دارد اظهارداشت: خداوند کسانی را اهل ایمان می‌گرداند و بالا می‌برد که از علم بهره‌مند هستند.

وی افزود: عالمان دین طبیبان واقعی روح انسان هستند ، دیدن طبیبان روحانی و عالم، انسان را به یاد خدا می اندازد،  چون علاوه بر سلامت جسم، سلامت روح نیز در سلامت کل بدن موثر است و این دو با هم در ارتباط هستند.

به گفته این عضو شورای عالی حوزه، اگر شخصی با علم زندگی نکند و همراه علمش تقوا و اخلاص نباشد نمی توان به چنین شخصی عالم گفت.

وی  ادامه داد : از ویژگی های آیت الله العظمی جوادی آملی، جامعیت ایشان است که نقش بسیار مهمی دارد ،مفسری می تواند مسائل مختلف را تفهیم کند که حکیم و عارف باشد و ایشان این خصوصیت را دارد

عضو جامعه مدرسین گفت: مرحوم صدرالمتالهین در تفسیر به قسمت هایی می پرداخت و قسمت های دیگری را به آن نمی پرداخت اما آیت الله العظمی جوادی به تمام تفسیر اشراف دارد.

وی تصریح کرد: ایشان در فقه اصول و حکمت و فلسفه مشاء و اشراق صرفا مقلد نیست و خود ایشان به این مقوله ورود و خروج دارد.

این استاد حوزه، در پایان گفت: آیت الله العظمی جوادی آملی در تفسیر ، حکمت و عرفان حکیمانه برخورد می کند و خصوصیات ممتاز و کرامات اخلاقی بی نظیری دارند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha