جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رحمان دانیالی - محیط زیست

حوزه / مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: رهنمودهای مراجع و علما راهگشای مشکلات زیست محیطی است

سید رحمان دانیالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نقش حوزه و  روحانیون در حفظ محیط زیست اظهارداشت: روحانیت از اقشاری هستند که مورد قبول همه آحاد مردم و مورد اعتماد آنان هستند، روحانیت همواره در تمام موارد در تلاش برای بهبود اوضاع و حراست از اسلام بوده و در هر زمینه ای نقش خود را خوب ایفا کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ادامه داد:  محیط زیست هم از جمله مواردی است که در دستورات دینی ما تاکیدشده و  از گذشته هم این بخش مورد اهتمام مراجع و علما بوده است.

وی، گفت: در شرایط فعلی که  خطراتی محیط زیست را تهدید می کند، قطعا نقش علما در آگاهی سازی مردم از این خطرات بسیار بالا بوده و تاثیر گذار است؛ روحانیت با مردم ارتباط مستقیم داشته و مردم هم به این قشر اعتماد کامل داشته و سخنان آنان را اجرایی می کنند لذا می توان گفت نقش علما و مراجع در تبیین فرهنگ حراست از محیط زیست بی بدیل است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم، افزود: در همین راستا نه تنها اداره محیط زیست استان قم، بلکه سازمان محیط زیست کشور به دنبال استفاده از راهکارها و توصیه های علما و مراجع  بوده و اطمینان داریم که منویات این بزرگواران راهگشای مشکلات زیست محیطی و تغییر نگرش به این عرصه است.

وی تصریح کرد: لذا ما دیدارهایی با مراجع و بزرگان حوزه داشته و توصیه های آنان را گردآوری می کنیم، برخی از این توصیه ها قابلیت استانی دارد که در قم اجرا و مابقی و سیاست کلان مورد نظر بزرگان به سازمان مرکزی جهت اجرا ، ارائه خواهدشد.

دکتر دانیالی، اذعان داشت: هم چنین در آستانه ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تبلیغی طلاب در تلاشیم تا از این پتانسیل در جهت ارائه راهکار به مردم در خصوص حراست از محیط زیست استفاده نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha