پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام صدیقی

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر ملزومات طلبگی و رعایت آن گفت: مراقبت فکری و عملی از ملزومات طلبگی و روحانیت است، که باید به آن اهتمام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان ، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی ظهر امروز در همایش سالانه اخلاق حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه به تعبیر عالمان و اساتید اخلاق ، هوای نفس مهمترین عامل نرسیدن به سعادت است گفت: لگدمال کردن نفسانیت و پا بر هوای نفس گذاشتن می تواند ما را در مسیر سعادت قرار دهد، حقیقت آن است که ما اسیر نفسانیت خود شده و باید با آن مبارزه کنیم.

وی، خطاب به روحانیون و فضلا خاطر نشان کرد: مخاطبین شما پای منبر ها، مشتری شما نیستند بلکه آنان مشتری صاحب و مولای عالم حضرت ولیعصر (عج) هستند.

امام جمعه موقت تهران، با تاکید بر اینکه طلبگی اگر در مسیر الهی باشد از بهترین کارها است، تصریح کرد: انسان همواره در خطر فریب شیطان است لذا روحانیون باید  همواره به خدا توکل داشته باشند.

وی با بیان اینکه طبق توصیه بزرگان، مانوس شدن با دعاها می تواند نجات بخش باشد گفت: مانوس شدن با دعاها از ضروریات بندگی است، دعاها دست ما را در بسیاری از مواقع به خدا می رساند.

این استاد حوزه، در ادامه خاطره ای از دیدار خود با آیت الله العظمی بهجت اشاره و اذعان کرد: عملی که برای انسان تکبر ، توقع و یا آدم را دچار منیت و خودبزرگ بینی کند، برای انسان حجاب می آورد، این حجاب با نورانیت خداوند در تضاد است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی خاطر نشان کرد: دعاها گنج و مکتب تربیتی هستند و به معنای حقیقی توحید خالص ، نماز های ما هم باید دعایی شود تا نتیجه بخش باشد.

وی بیان کرد: شان طلبگی و افتخار سربازی امام زمان(عج) به اخلاق و تربیت اسلامی است، سند افتخار روحانیت و حوزه های علمیه در قرون گذشته  بر محور  زهد یعنی بی تعلقی به دنیا و دوم تمسک به علم واقعی است.

این استاد حوزه، افزود: هر کسی تا به امروز به جایی رسیده است و نجات یافته با کشتی اهل بیت(ع) حرکت کرده بنابراین انسان موحد و متخلق به اخلاق در قدم نخست برای گرفتن آدرس خداوند به علم روی می آورد و پس از آن باید حرکت کند و این حرکت با کشتی اهل بیت(ع) به نتیجه می رسد.

وی در پایان گفت: مراقبت فکری و عملی از ملزومات طلبگی و روحانیت است، که باید به آن اهتمام شود.

انتهای پیام313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha