جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محسن زاده

حوزه/ مبلغ بین المللی حوزه و عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به تبیین چرایی شکست معنادار حزب اردوغان در انتخابات اخیر پارلمانی ترکیه پرداخت.

حجت الاسلام محسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به ریزش معنادار آرای حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی اخیر ترکیه اظهار داشت: حزب اردوغان در این انتخابات ، برتری 13 ساله خود را در کسب اکثریت کرسی های پارلمان ترکیه از دست داد و الآن برای تشکیل دولت ناگزیر به ائتلاف با دیگر احزاب است.

وی افزود: برخی تصمیمات اشتباه داخلی به ویژه در عرصه اقتصادی و به خصوص سیاست های غلط و ضد مقاومت اردوغان در مسایل منطقه ای از جمله در سوریه و عراق باعث شد که در این دوره از از انتخابات حزب عدالت و توسعه نتواند اکثریت آرا را همچون دوره های اخیر به دست آورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) خاطرنشان کرد: رجب طیب اردوغان بیشترین خیانت را به اسلام عزیز مرتکب شد و لو این که در ظاهر دم از اسلام می زد، اما او و سران حزبش در قدرت سیاسی ترکیه در سال های اخیر با نگرش تند اخوانی گری خود که داعیه تاثیرگذاری در جهان اسلام را داشتند، عملاً مقابل خط اصیل مقاومت اسلامی ایستادند.

وی همچنین در خاتمه بیان داشت: واقعیت آن است که گروه های تکفیری و در راس آن ها داعش با حمایت های ترکیه و برخی کشورهای منطقه به جنایاتی دست می زنند که نه فقط شیعیان بلکه اهل تسنن نیز از آن در امان نیستند و روزی نیست که خبر قتل عام مردم بی گناه شیعه و سنی را در این کشورها نشنویم که با حمایت ترکیه و عربستان و پشت صحنه استکبار جهانی به رهبری آمریکا ، این جنایت های وحشیانه را مرتکب می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha