جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات

حوزه/ وزیر اطلاعات گفت: نگرانی امروز کشور نگرانی از ناامنی در مرزهای جغرافیای نیست بلکه نگرانی از مرزهای فکری و اعتقادی است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از یزد حجت الاسلام والمسلمن سید محمود علوی امروز در گردهمایی طلایه داران همدلی و همزبانی که با حضور ائمه جمعه، جماعات و مبلغین استان یزد در مسجد روضیه محمدیه(حظیره) یزد برگزار با اشاره به اینکه اکثر کشورهای منطقه از ترکیه تا عراق و افغانستان و پاکستان به نوعی با مسائل امنیتی دست به گریبان هستند اظهار داشت: به لطف عنایات خاصه امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و به همت مردم و همزبانی و هم افزایی که بین نیرهای امنیتی و انتظامی در سراسر کشور برقرار است،  مرزها از یک امنیت مثال زدنی هستند.

وی با اشاره به فتنه داعش در عراق و نبود حاکمیت مقتدر در کشورهای شرقی ایران گفت: ما باید شاهد رخدادهای ضدامنیتی در مرزهای شرقی و غربی خود باشیم، اما مشاهده می شود که امنیت در کشور برقرار است و ممکن است اتفاقاتی بعضا توسط تروریست ها در مرزهای ما رخ دهد، اما این حرکت ها از لحاظ نظامی هیچ ارزشی ندارد، چون تروریست ها عملیات های انتحاری خود را بعضا سه یا چهار ماه یکبار و با فاصله های زمانی خیلی بیشتر بدون هیچ یونیفرم نظامی و با لباس های شخصی و بمب گذاری انجام می دهند

وزیر اطلاعات با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص امنیت حاکم به کشور افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، امنیت مثال زدنی ای بر کشور حاکم است که این امنیت مرهون نیروهای سپاه و ارتش قهرمان و نیروی های انتظامی و قوه های قضائیه و اطلاعاتی است که بین آن ها یک همدلی و همزبانی مثال زدنی ای برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: اگر بعضا هم اقدامات تروریستی در کشور انجام می شود می بینیم که نیروهای امنیتی و نظامی ما در کوتاه ترین زمان این تروریست ها را به مجازات می رسانند .

وی تاکید کرد: در هرکجا عناصری قصد ضربه زدن به امنیت کشور را داشته باشند دست های قدرتمند اطلاعاتی آن ها را در اندک فرصت پیدا خواهد کرد و حنجره آن ها را خواهد فشرد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: امروز دشمنان همچون داعش و .. تمام توان خود را به کار گرفته اند تا این نظام را به چالش بکشند اما با اشراف اطلاعاتی و هم افزایی که بین نیروهای اطلاعاتی وجو د دارد همانند بازشکاری برسر آن ها فرود خواهیم آمد و فرصت توطئه را از آن ها خواهیم گرفت، زیرا این ها کوچک تر از آن هستند که برای این نظام دغدغه ای ایجاد کنند.

دام دشمن برای جوانان

حجت الاسلام والمسلمین علوی، خطاب به روحانیون حاضر در مراسم گفت: نگرانی امروز کشور نگرانی از ناامنی در مرزهای جغرافیای نیست، بلکه نگرانی از مرزهای فکری و اعتقادی است زیرا در مرزهای اعتقادی و فکری شیاطین عقیدتی با ترفندهای مختلف سلامت عقیدتی جوانان ما را هدف قرار داده است و سربازانی که باید در برابر این ویروس اعتقاد کش بیاستند شما علمای دین هستید.

وی افزود: علمای شیعه مرزبان مرزهایی هستند که در این سوی سنگر، ابلیس قرار گرفته اند و در برابر آسیب ها و عرفان های کاذب که در جامعه در حال رشد هستند مقابله می کنند.

راهکار گرایش جوانان به اسلام

وزیر اطلاعات تصریح کرد: باید علت گرایش جوانان به شیطان پرستی و دیگر ادیان و فرقه های نوظهور مورد بررسی قرار گیرد که چرا جوانان ما در بحث علوم دینی با وجود اینکه در کنار اقیانوس اهل بیت(ع) قرار گرفته سیراب نشده اند.

وی گفت: راهکار حل این مشکلات استخراج علوم دینی و راه و روش زندگی معصومین(ع) و قرار دادن این علوم در اختیار مردم است، زیرا جوانان و مردم تشنه این معارف ناب هستند و اگر این معارف در اختیار جوانان قرار گیرد گمشده خود را پیدا خواهند کرد که این کار برعهده ما طلبه هاست، اما متاسفانه بعضا مشاهده می شود که ما به جای اینکه این علوم را از خود ائمه(ع) استخراج کنیم دست به گریبان کسانی می شویم که حتی اسمشان را در زمره شاگردان ائمه(ع) هم نمی توان آورد.

خالی شدن برخی از منابر از روایات

وی اضافه کرد: برخی از منابر ما از روایات اهل بیت(ع) خالی شده است که در این زمینه روحانیون و طلاب که در ماه های مختلف از صفر و ماه مبارک رمضان و محرم و .. که به منبر می روند باید توجه به روایات اهل بیت(ع) را بیش از گذشته مدنظر داشته باشند، زیرا منبر بدون روایت از اهل بیت(ع) همانند دشت و گلزار بدون گل است.

طلاب معارف اخلاقی را در  جامعه زنده کنند

وزیر اطلاعات با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به فضایی که انقلاب فراهم کرده باید به جوانان دسترسی داشته باشیم،آسیب شناسی و مخاطب شناسی شود که چرا بعضا این جوانان به عرفان های نوظهور گرایش پیدا کرده اند، همچنین باید آسیب شناسی شود که چرا جنبه های اخلاقی در جامعه کمرنگ شده است در حالیکه پیامبر(ص) وارث و میراث دار معارف اخلاقی است و حتی خداوند متعال از تمام ویژگی های اخلاقی پیامبر(ص) زمانیکه می خواهد از پیامبر(ص) تعریف کند می گوید«اِنَّكَ لَعَلي خُلُقٍ عَظيمٍ».

خطر دوقطبی کردن جامعه

وی با اشاره به اینکه منویات رهبری را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم گفت: خود اجتهادی جوانان ما را گرفتار کرده است و خطری که جامعه ما را تهدید می کند خطر دوقطبی کردن آن است، به جای اینکه مشت خود را در برابر دشمن به کار ببریم  برخی مشت ها علیه خودی ها گره می شود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: عده ای علی رغم پشتیبانی های مقام معظم رهبری از تیم هسته ای، با آن مخالفت می کنند درصورتی که تنها یک عضو جدید به تیم مذاکره کننده و هسته ای اضافه شده و آن هم آقای ظریف است.

اصل مذاکرات از نظر مقام معظم رهبری تایید شده است

وی گفت: اصل مذاکرات از نظر مقام معظم رهبری تایید شده است زیرا ایشان معتقدند که مذاکرات باعث می شود که به جهان اثبات شود که شیعه و ملت ایران اهل منطق و استدلال است و حتی زمانیکه رهبری میفرماید؛ من به آمریکا اعتماد ندارم این نیز پشتوانه ای برای تیم هسته ای است تا در پای میز مذاکره به دشمن یادآور شوند که رهبر ما به شما اعتماد ندارد و شما باید اعتماد سازی کنید.

وزیر اطلاعات در پایان گفت: باید قدردان نعمت ولایت و حامی تیم مذاکره کننده باشیم، زیرا زمانیکه فرزندان خود را به نبرد دیپلماتیک جلوی دشمن می فرستیم، باید به تیم هسته ای همانند زمانیکه بچه ها و فرزندان خود را به جبهه ها میفرستادیم قوت قلب دهیم و آنها را تشویق کنیم تا حماسه بیافرینند نه اینکه تیم هسته ای را بزدل و ترسو و.... خطاب کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha