جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محمدرضا حدائق

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه منصوریه شیراز گفت: مسئولان در جامعه اسلامی باید متعهد و متخصص باشند و اگر جامعه مسئولیتی را بر دوش کسی نهاد، او باید چنانچه تخصص لازم را ندارد، کار را به دیگری واگذارد.

آیت الله حدائق، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز با اشاره به ضرورت خدمت به جامعه، اظهار کرد: وظیفه یک فرد مسلمان، چیزی بالاتر از خدمت یعنی اصلاح است. گاهی انسان به جامعه، هم کیشان و یا هموطنان خود در ساعتی از شبانه روز خدمت می کند. گاهی این خدمت به اندازه ای مهم است که این کار به هیچ شکلی از عهده ی شخص دیگری بر نمی آید.

تولیت مدرسه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به این که در نگاه دینی و اسلامی، سلامت روح و نفس بر سلامت جسم برتری دارد، تصریح کرد: انسان مصلح، هرگز نمی تواند مفسد باشد. در حقیقت یک فرد صالح در اجتماع، بهترین خدمتگذار مردم نیز به شمار می آید. پس هر فرد صالحی خادم نیز خواهد بود، اما فقط برخی از خادمان، مصلحان اجتماعی نیز به شمار می آیند.

وی تاکید کرد: افراد جامعه اسلامی، همگی باید متعهد باشند، زیرا مومن همیشه متعهد است، البته مسئولان در جامعه اسلامی باید متعهد و متخصص باشند و اگر جامعه مسئولیتی را بر دوش کسی نهاد، او باید چنانچه تخصص لازم را ندارد، کار را به دیگری واگذارد.

آیت الله حدائق در پایان به وظایف روحانیت و طلاب اشاره کرد و گفت: از  روحانیون، طلاب و نخبگان انتظار می رود که با بصیرت افزایی، جامعه را در مقابل انحرافات بیمه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha