شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله نعیم آبادی

امروز عده ای در کشور و به خصوص در بخش صنعت به جای تکیه بر جنس داخلی، با فریب دست به دامن جنس خارجی می شوند که این امر مغایر با فرمایش های مقام معظم رهبری است که بر استفاده از تولیدات داخلی تاکید دارند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، آیت الله نعیم آبادی در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه استان هرمزگان ، ضمن گرامی داشت هفته جهاد کشاورزی ،با تعبیری از آگاهی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره) همگان را به حمایت از کشاورزان به نوعی داس به دست کرد، روحیه جهادی را در جامعه نهادینه و مسئولین را برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، در ادامه به مشکلات کشاورزان پرداخت و تصریح کرد: محصول کشاورزان  نتیجه تلاش های سالیانه آنهاست،‌لذا نباید نتیجه کار آنها روی دستشان بماند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: برای حمایت از کشاورزان آنها باید بتوانند  محصولشان را با قیمت مناسب عرضه کنند تا موجب امید و همچنین رونق کشاورزان شود .

نماینده مردم در مجلس خبرگان با تاکید بر مدیریت جهادی گفت: توجه به مدیریت جهادی امری ضروری است و فرزندان جهاد علاوه بر کار جهادی باید روحیه جهادی را برای دیگران به تفسیر بنشینند.

وی با بیان این که  کار کردن مهمتر از توجه به پایان  ساعت کاری است بیان کرد: فرد جهادی در کار کردن به ساعت نگاه نمی کند، بلکه به کار و نتیجه آن توجه نموده و این الگوی مدیریتی است.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: اگر جامعه همانند جهادگران کار را با انگیزه خدمت رسانی و برای خدا انجام دهند هیچ مشکلی باقی نمی ماند.

آیت الله نعیم آبادی خاطر نشان کرد: کسی که شغل کشاورزی را انتخاب کرده، با زحمت ها و رنج هایش مردانه کار می کند  و همگان باید این گونه باشند.

اسیر عناوین نشویم

وی با اشاره به سخنی از حضرت امام (ره) که فرمودند:   "اگر به من خدمتگزار بگويند، بهتر است از این که به من رهبر بگويند" ، تاکید کرد: ما باید مدیریت را نوعی خدمت بدانیم نه یک جایگاه  و همه ما به دور از اینکه اسیر عنوان باشیم  به مدیریت جهادی که عالی ترین الگوی مدیریتی است توجه کنیم.

 این استاد  حوزه، خاطرنشان کرد: جهادگران به سنگر سازان بی سنگر معروف بودند و این یعنی خود فراموشی، خود را ندیدن و دیگران را دیدن همانطور که امیرالمونین(ع) اگر گرسنه ایی در خانه ایشان  مراجعه می کرد با وجود اینکه فرزندانش گرسنه بودند، غذایشان را تقسیم می کردند بنابراین کار جهادی الگو گرفتن از زندگانی آن بزرگان است.

نماینده ولی فقیه در ادامه با یادآور شدن همدلی و همزبانی بین دولت و ملت خاطرنشان کرد : تلاش های دولت را می پذیریم و کارهای خوبی صورت گرفته، اما در بخش کشاورزی مشکلاتی هست که باید رفع شود

 وی ادامه داد ما با کمبود آب و بحران آب مواجه هستیم و با وجود این مشکلات اگر کشاورزی نتواند محصول خود را عرضه کند ، مقصر کیست؟

صنعت رو به رشد کشتی سازی

آیت الله نعیم آبادی در بخشی از سخنان خود به موضوع کشتی سازی پرداخت و بیان داشت: بحمدالله ما امروزه هم می توانیم کشتی بسازیم و هم کشتی را تعمیر کنیم، در این زمینه پیشرفت خوبی داشتیم و این کشتی که در خلیج فارس به دریا انداخته شد نتیجه کار فرزندان خودمان است که باعث افتخار است.

وی با تبریک به موفقیت فرزندان میهن در امر کشتی سازی عنوان کرد:  ما باید کار را به فرزندان خودمان بسپاریم همانطور که امروز فرزندان ما نوعی از کشتی را ساخته اند که آلودگی را از دریا گرفته و آب را تصفیه می کند.

عده ای در عرصه صنعت به کشور خیانت می کنند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، در ادامه با انتقاد شدید از بنادر و کشیرانی عنوان کرد: با توجه به پیشرفت کشتی سازی در داخل کشور، عده ایی از آقایانِ مسئول، کشتی را در خارج از کشور خریداری می کنند و با  رنگ زدن کشتی ، آن را به عنوان تولید داخل معرفی می کنند.

وی ادامه داد: عده ایی در صنعت می خواهند کلک بزنند و این مغایر با فرمایش های مقام معظم رهبری است که بر تولیدات داخلی تاکید دارند .

خرید کشتی از خارج خیانت به کشور است 

وی با اشاره به منفعت های این کار برای برخی از افراد سود جوء، گفت: خرید کشتی از خارج خیانت به کشور بود،  وکسی حق ندارد با توجه به تولیدات داخلی از خارج کشتی بخرد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه کشتی سازی با تمام ظرفیت های خوبی  که دارد می تواند نقشی موثر در کمک به اشتغال فرزندان ما داشته باشد، بیان داشت:  پول مملکت را به چه قیمتی از کشور خارج می کنید و چرا به فرزندان خودمان نمی دهید تا باعث رونق اشتغال شود؟

وی در ادامه با بیان اینکه مملکت مال مردم و متعلق به مردم است عنوان داشت: خرید کشتی از خارج کمک به اشتغال خارج است و نه کمک به اشتغال مملکت! ، لذا مسئولین این کار باید خدمتگزار مردم باشند، نه خدمتگزار چین!  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha