جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گلی ایلام

حوزه/ تابستان فرصت بسیار خوبی انتقال مباحث اخلاقی به طلاب است و نباید با اجرای برنامه های ارتقایی آموزشی، مباحث تهذیبی در حاشیه قرار گیرد.

حجت الاسلام یونس گلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام با اشاره به ضرورت بهینه سازی اوقات فراغت تابستان طلاب، گفت: در برنامه ریزی اوقات فراغت طلاب باید برنامه های سازنده و اخلاقی در اولویت قرار داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه ایلام با اشاره به اجرای برنامه های  اخلاقی و تهذیبی  طلاب در ایام تابستان، ادامه داد: تابستان فرصت بسیار خوبی انتقال مباحث اخلاقی به طلاب است و نباید با اجرای برنامه های ارتقایی آموزشی، مباحث تهذیبی در حاشیه قرار گیرد، لذا باید مسئولین حوزه تدابیری بیاندیشند که در تابستان، بر روی برنامه های تهذیبی و اخلاقی متمرکز شوند.
وی ادامه داد: مباحث تهذیبی در طول سال عموما تحت تاثیر برنامه های آموزشی قرار دارد، بنابراین ما باید فرصتی را برای اجرای برنامه های تهذیبی فراهم سازیم تا طلاب در کنار پیشرفت های علمی و آموزشی، از مباحث اخلاقی غافل نشوند و این امر محقق نمی شود مگر این که دو بال آموزش و اخلاق به یک اندازه مورد توجه و اهمیت قرار گیرند.
حجت الاسلام گلی همچنین با اشاره به برنامه های معاونت تهذیب حوزه علمیه ایلام در ایام تابستان،گفت: در تابستان، برگزاری دوره های اخلاقی "ضیافت ملکوت"، "دوره مطالعاتی آثار شهید مطهری"، "دوره های قرآن و عترت" و "برنامه های مشاوره ای" براساس نظرسنجی از طلاب، در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha